برگزیده جایزه گنكور در كتاب فروشی ها

برگزیده جایزه گنكور در كتاب فروشی ها

به گزارش راستابلاگ رمان «همه انسان ها به یك شكل زندگی نمی كنند» نوشته ژان پل دوبوآ با ترجمه احمد آل احمد منتشر گردید.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، این رمان که در جایزه «گنکور ۲۰۱۹» برگزیده شناخته شده، در ۲۸۶ صفحه و با قیمت ۳۷۵۰۰ تومان توسط نشر کتاب تداعی انتشار یافته است.
در معرفی رمان «همه انسان ها به یک شکل زندگی نمی کنند» آمده است: دوبآ هم اکنون در کار نویسندگی و سفرنامه نویسی در نشریه نوبل آبزرواتور بعنوان گزارشگر به فعالیت مشغول می باشد.
این رمان داستان زندگی خانواده ای در منطقه اسکاندیناوی را از زبان پسر آنها روایت می کند. خانواده ای که پدرش یک کشیش پروتستان است و مادرش صاحب یک سینما و شغل او و نمایش بعضی از آثار خاص در نهایت برای پدر مشکلاتی در کلیسای پروتستان به وجود می آورد که منجر به خلع مقام کشیشی او می شود. او به همراه پسرش از منظقه اسکاندیناوی راهی کبک کانادا می شود و زندگی متفاوتی که وی در کبک و برخی شهرهای کانادا سپری می کند در نهایت او را به یک قتل وادار می کند و راهی زندان.
این داستان بلند روایت داستانی بلند خویش را با ترکیبی از ادبیات طنز مرسوم در منطقه اسکاندیناوی که پیش از این هم در آثار داستانی این منطقه قابل رصد بوده و هم تلخی ناشی از تراژدی زندگی خانواده یک کشیش درمی آمیزد و داستانی تکان دهنده، پر از جزئیات و خواندنی و پرکشش را به ارمغان می آورد که سنت نگاه و ادبیات سفرنامه ای او هم در آن کاملا مشهود است.
دوبوآ پیش تر و در دهه ۹۰ برگزیده جایزه ادبی «فمینا» هم شده است.




1399/04/07
14:41:10
5.0 / 5
2605
تگهای خبر: زندگی , سفر , سینما , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵