پژوهشگران آمریكایی معرفی كردند

ماده جدیدی كه ایمنی در مقابل ایدز را زیاد می كند

ماده جدیدی كه ایمنی در مقابل ایدز را زیاد می كند

به گزارش راستابلاگ پژوهشگران آمریكایی در بررسی خود، ماده جدیدی را به كار گرفته اند كه می تواند به افزایش ایمنی بدن در مقابل بیماری هایی مانند ایدز كمك نماید.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از مدیکال اکسپرس، پژوهشگران دو مرکز پژوهشی وابسته به "دانشگاه اموری"(Emory University) آمریکا، برای اولین بار نشان داده اند که شاید نوع جدیدی از "مواد همراه" یا "ادجوانت"(Adjuvant) بتواند ایمنی بلندمدت بدن را برای مقابله با بیماری هایی مانند ایدز برانگیزد.
پژوهشگران در یک پژوهش پیش بالینی، ۹۰ "میمون رزوس"(Rhesus macaque) را مورد بررسی قرار دادند. آنها در این بررسی نشان دادند یک مولکول کوچک مصنوعی معروف به "3M-052" که یک گیرنده خاص معروف به "TLR 7/8" را هدف قرار می دهد، می تواند بعضی از سلول های پلاسمای مغز استخوان را که برای دوام ایمنی مهم هستند، با موفقیت به مقابله تحریک کنند.
سلول های تحریک شده با 3M-052 یک سال بعد از واکسیناسیون، به شمار بالایی رسیدند. این بازه طولانی نه تنها در بررسی تأثیر پیش بالینی امکان پذیر است، بلکه می تواند اطلاعات سودمندی برای انتخاب واکسن عرضه نماید.
دکتر "سودهیر پای کاستوری"(Sudhir Pai Kasturi)، نویسنده ارشد این پروژه اظهار داشت: ما می دانیم که ادجوانت ها، مکمل های مهمی برای تقویت ایمنی هستند و می توانند به بهبود تأثیر واکسن ها کمک کنند اما تابحال مشخص نبود که کدام گروه از ادجوانت ها می توانند دوام و طول عمر ایمنی را در مدلهای ابتدایی آزمایش بالا برند. پژوهش ما این اطلاعات را فراهم می آورد.
دکتر "رافی احمد"(Rafi Ahmed)، از پژوهشگران این پروژه اظهار داشت: کلید رسیدن به یک واکسن موفقیت آمیز، دوام واکنش ایمنی آن است. پادتن ها، خط مقدم دفاع در مقابل پاتوژن ها هستند و سطح پادتن، با تولید سلول های پایدار پلاسما حفظ می شود که در مغز استخوان وجود دارند.
وی ادامه داد: پژوهش ما نوعی ادجوانت را معرفی می کند که در تولید این سلول های بادوام مغز استخوان موثر است. یافته های این پژوهش می توانند نتایج موثری برای عرضه واکسن ایدز، آنفلوانزا و حتی کووید- ۱۹ داشته باشند.
این پژوهش، در مجله "Science Immunology" به چاپ رسید.



1399/04/01
15:14:50
5.0 / 5
2322
تگهای خبر: دانشگاه‌
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵