آیت الله نوری همدانی:

مجموعه ۲۴ساعته ای برای پاسخگویی به شبهات دایر شود

مجموعه ۲۴ساعته ای برای پاسخگویی به شبهات دایر شود

راستابلاگ: آیت الله نوری همدانی خطاب به رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: امروزه شاهد سوالات و شبهات بسیاری هستیم، باید مجموعه ای كه ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به شبهات باشد دایر شود، چونكه همیشه باید به سوالات مردم پاسخ دهید.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، این مرجع تقلید امروز (۵ مهرماه) در دیدار با رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی كشور اظهار داشت: یكی از مسائل مهم در فعالیت های فرهنگی و تبلیغی، مساله كادرسازی است.

وی ادامه داد: در نامه ۵۳ نهج البلاغه، امام علی(ع) مرقومه ای را به مالك اشتر نوشتند؛ ایشان در این نامه به كادرسازی امر فرمودند، برای اداره هر مجموعه ای باید دقت شود تا هر مجموعه بتواند ظرفیت های خویش را بالنده تر كند.

او اظهاركرد: وظیفه تبلیغ در اسلام از اهمیت خاصی برخوردار است؛ كار سازمان تبلیغات وسعت بسیاری دارد چونكه هم كار شما وسیع است و هم محلی كه در آن كارها صورت می گیرد، گستره كار این سازمان، كل كشور است و باید در این زمینه آماده و مهیا باشند.

او خاطرنشان كرد: حضرت زهرا(س) بر وظیفه مندی علمای شیعه در عرصه پاسخگویی به سوالات مردم تاكید نمودند، جوایزی از جانب خداوند به علما داده می شود كه به دو مساله كثرت علوم و میزان كوشش برای تبلیغ بستگی دارد.

این مرجع تقلید اظهار داشت: سازمان تبلیغات باید روی حوزه های علمیه تمركز كنند و افرادی را مد نظر بگیرند و روی ساختن آنها برای این كار ممیز شوند، این افراد باید با گزینش دقیق انتخاب شوند و به آنها كمك گردد تا در كادرهای مهم تبلیغی قرار گیرند؛ همینطور باید در زمینه تربیت امام جمعه ها تلاش نماییم. هر كسی نمی تواند امام جمعه باشد. این كار آسان نیست و انتخاب امام جمعه برای هر شهر نیازمند فعالیت های گسترده است.

او اضافه كرد: در روایت بیان شده است كه علمای شیعه مرزبانانی هستند كه مرزها را به خوبی می شناسند، همچنان كه امروزه نیروهای زمینی و دریایی و هوایی مرزها را مراقبت می كنند، علما هم مرزهای اعتقادی و فرهنگی و دینی جامعه را مراقبت می كنند، این علما باید ابلیس و لشكر شیطان را به خوبی بشناسند.

او اظهاركرد: سازمان تبلیغات باید با حوزه ارتباط داشته باشد و در مقابل عوامل گمراه كنند هم یك راهنما باشید، امروزه قلمروهای بسیاری برای فعالیت های دینی و تبلیغی وجود دارد، باید در هر نقطه ای حضور یابید و پاسخگوی مشكلات باشید.

این مرجع تقلید اظهار داشت: امام صادق(ع) بیان می كنند كه هر وادی و منطقه ای نیازمند عالم پرهیزكار عامل و با بصیرت و طبیب بصیر و مورد اعتماد و یك مدیر دلسوز است.

آیت الله نوری همدانی یادآورشد: امام راحل در نامه به گورباچف مرقوم فرمودند و بیان نمودند كه اعضای مجسمه مادی ارتباط حسی با هم ندارند ولی بدن انسان از همه اعضای خود خبر دارد و این تفهیم در روح رخ می دهد.

وی اظهار داشت: امروزه خیلی از مساجد حتی در تهران خالی از امام جماعت نیست، در بعضی از مسجدها در نوبت بامداد نماز جماعت قرائت نمی گردد، روزی در تهران ۱۲ یا ۱۳ فقیه وجود داشت ولی امروز چنین وضعیتی ندارد، پرورش رجال سابق رو به افول رفته است و امروز این كار باید صورت گیرد.

این مرجع تقلید خاطرنشان كرد: علامه طباطبایی بیان نمودند كه ۳۰۰ آیه پیرامون تفكر و تعقل وجود دارد؛ اسلام به دنبال ساخت امتی دین دار و متفكر است، باید در نعمت های الهی اندیشه كرد و خداوند هم این نعمت ها را در قرآن بر می شمارد و امر به تدبر می كند، تفسیر برهان در بین تفاسیر خصوصیت خاصی دارد چونكه تلاش كرده است آیات قرآن را با اخبار اهل بیت(ع) مفهوم كند و آیات مرتبط به تعقل با احادیث ائمه تفسیر شده است.

در ابتدای این دیدار هم حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی اظهار داشت: بعد از حكم مقام معظم رهبری به دیدار مراجع عظام رهبری در قم شتافتیم، امروز حوزه های علمیه ما به بركت وجودی مراجع تقلید می بالند.

او اضافه كرد: انقلاب اسلامی و جامعه اسلامی باید بیش از قبل از بركات حوزه بهره مند شود، مقام معظم رهبری ما را به عرضه اسلام ناب و عاشورایی امر فرمودند، در این زمینه باید ظرفیت های حضور طلاب انقلابی را مهیا نماییم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان كرد: باید به واسطه ظرفیت عظیم قم، ظرفیت های تبلیغی در حوزه را تقویت نماییم چونكه امروز نیازمند گسترش این عرصه در كشور هستیم.



1397/07/05
18:53:43
0.0 / 5
4171
تگهای خبر: فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱