معرفی كتاب،

250 راه برای گفتن نه!

250 راه برای گفتن نه!

راستابلاگ: كردستان هیچ گاه نمی توانید تمام افرادی كه در كنار شما زندگی می كنند را راضی نگه دارید، اگر بخواهید با قبول كردن درخواست هایشان مهر و محبت خودرا به آنها نشان دهید، باید بدانید كه آنها هم بی اثر هستند.


بااینکه ممکنست با گفتن نه احساسات دیگران را جریحه دار کنید و خودتان هم شرمنده و خجالت زده شوید، اما هیچ ضرری متوجه شما نمی گردد و می توانید با آرامش خاطر به زندگی عادی خود بازگردید.
شما در هر شرایطی باید بدانید که نه گفتن بسیار آسان تر از بله گفتن و مسئولیت هرکاری را با جان و دل خریدن است. اما اگر کسی هستید که احساس می کنید انرژی لازم برای انجام هرکاری را دارید و از پذیرش درخواست های دیگران رنجیده خاطر نمی شوید، می توانید به هرچیزی که می شنوید، پاسخ مثبت دهید و جای خودرا در قلب افراد مختلف باز کنید.
سوزان نیومن در کتاب 250 راه برای گفتن نه! تجربیاتی هوشمندانه برای داشتن یک زندگی آرام و شیرین را در اختیار ما قرار می دهد و کمک می نماید، درخواست های ضروری را از انواع غیرضروری آن تشخیص داده و به درستی به آنها پاسخ دهیم، شاید نخستین رمز این کار شناخت شرایط موجود و مقایسه‌ی آن با شرایط افرادی باشد که از ما درخواست می کنند.
به یاد داشته باشید که شما با پذیرش درخواست ها راه را برای پیشرفت خود می بندید و مسیری تازه پیش روی دیگران قرار می دهید. آیا اگر شما نتوانید درد خودرا دوا کنید، می توانید برای درد دیگران مرهم باشید؟! اگر شما بخواهید موقعیت خودرا محدود کنید، چطور می توانید به دیگران کمک کنید؟! چطور می توانید راضی شوید که وقتتان را بدون هیچ قیمتی در اختیار دیگران بگذارید؟!
حالا به جهت اینکه بتوانید در موقعیت های مختلف پاسخ قانع کننده ای برای رد درخواست ها داشته باشید بهتر است از روش هایی که در کتاب 250 راه برای گفتن نه! آمده است؛ استفاده نمایید:
همیشه مراقبت حد و حدود خود باشید و اجازه ندهید کسی حتی یک لحظه در محدوده‌ی شما قدم بگذارد. اگر هنگامی که درخواستی را می شنوید، پاسخ خاصی نداشتید، اهتمام کنید فرصتی را برای خود بوجود آورید تا بتوانید با ذهن باز به همه چیز فکر کنید و سپس پاسخ خودرا اعلام نمایید.
طوری با دیگران رفتار نکنید که آنها فکر کنند رد کردن درخواستشان تلافی رد درخواست شما در گذشته بوده است، بهتر است بدون هیچ گونه قصد و نیتی نشان دهید که شرایط قبول درخواست را ندارید، بدون اینکه به آنچه که بعد از رد درخواست برایتان اتفاق می افتد، فکر کنید، روی نوع درخواست و توانایی خود در انجام آن تمرکز نمایید. بسیار ناخوشایند است که بدون هیچ فکر و حساب و کتابی درخواستی را قبول کنید و بعد از اندک زمانی آنرا انکار کنید.
شما باید واکنش صحیح در مقابل درخواست های مختلف را یاد بگیرید و پیش از مواجه شدن با آنها، فهرستی از آنها تهیه کنید، باید بدانید که پذیرش درخواست یک شخص، امکان پذیرش درخواست دیگر افراد را از شما می گیرد، پس باید مراقب باشید که به هرنوع درخواستی پاسخ مثبت ندهید.
هیچ گاه نمی توانید تمام افرادی که در کنار شما زندگی می کنند را راضی نگه دارید. اگر بخواهید با قبول کردن درخواست هایشان مهر و محبت خودرا به آنها نشان دهید، باید بدانید که آنها هم بی اثر هستند.
سوزان نیومن (Susan Newman) به ما اطمینان می دهد که تمام نوشته هایش در کتاب 250 راه برای گفتن نه به بزرگترین درس های زندگی تان تبدیل می شوند. شاید الان فرصتی باشد که تمام آنها را بخوانیم و به خاطر بسپاریم که گاهی نه گفتن به دیگران سبب آسودگی در زندگی می شود.




منبع:

1399/03/10
22:55:37
5.0 / 5
2554
تگهای خبر: زندگی , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲