درباره سریال ضدصهیونیستی نگهبان قدس بیشتر بدانید

درباره سریال ضدصهیونیستی نگهبان قدس بیشتر بدانید

راستابلاگ: برخلاف بعضی از سریال های رمضانی عرب زبان كه ایده نرمال سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس را مطرح نمودند، سریال سوری «نگهبان قدس»، روندی متفاوت و البته ضدصهیونیسم را دنبال می كند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، سایت الجزیره با انتشار گزارشی درباره سریال سوری «نگهبان قدس»، اینگونه عنوان کرده است که این سریال زندگی اسقف سوری، هیلاریون کاپوچی را روایت می کند.
اسقف کاپوچی یک مسیحی سوری بود که زندگی خودرا وقف دفاع از قدس و پشتیبانی از فلسطین کرد. کارهای آزادی خواهانه اسقف کاپوچی تا جایی پیش رفت که رژیم اشغالگر قدس او را دستگیر و بعد از آزادی، از ورود به فلسطین منع کردند.
این سریال اولین اثر هنری در دنیای عرب است که زندگی یک شخصیت مذهبی مسیحی و دوره های زندگی وی در لبنان، قدس، حلب و رم را به تصویر می کشد.
ایده ساخت این سریال پس از فوت هیلاریون کاپوچی توسط موسسه تولیدات تلویزیونی و رادیویی سوریه عنوان شد. این موسسه با حسن یوسف، نویسنده سوری تماس گرفت و درخواست نوشتن داستان زندگی اسقف کاپوچی را عنوان نمود. حسن یوسف هم به شرط اینکه این سریال را باسل خطیب کارگردانی کند، پذیرفت. در نهایت این همکاری شکل گرفت و بازیگرانی همچون رشید عساف و صباح الجزایری در آن به ایفای نقش پرداختند.
حسن یوسف ـ نویسنده «نگهبان قدس» ـ در یک برنامه تلویزیونی درباره سختی های نگارش فیلم نامه سریال گفته است که وقتی برای تکمیل اطلاعاتش درباره اسقف کاپوچی جست وجو می کرده متوجه شده است که دو روزنامه نگار مسیحی نیز قبل از او، داستان زندگی این اسقف را نوشته اند. آنها بعد از آزادی اسقف کاپوچی و تبعیدش به رم در سال ۱۹۷۹، نزد او رفته و داستان زندگی اش را در ۵۰۰ صفحه به رشته تحریر درآورده اند.
اسقف کاپوچی از آنها خواسته تا بعد از مرگش زندگی نامه اش را منتشر کنند. حسن یوسف نسخه الکترونیکی این کتاب را که تا آن زمان منتشر نشده بود از آن دو دریافت کرده و در نگارش فیلم نامه سریال «نگهبان قدس» از آن بهره برده است.
هیلاریون کاپوچی در سال ۱۹۲۲ در حلب سوریه متولد شد. او برای ادامه تحصیل به لبنان و سپس از آن جا به فلسطین رفت. کاپوچی در فلسطین شاهد ظلم هایی بود که به فلسطینیان می شد همچون انفجار هتل ملک داوود در قدس که تاثیر زیادی در زندگی کاپوچی داشت. او به سبب پشتیبانی از فلسطین و کارهای آزادی خواهانه اش در سال ۱۹۷۴ توسط رژیم صهیونیستی اسراییل دستگیر و به ۱۲ سال زندان محکوم شد اما سه سال و سه ماه را در زندان گذراند و بعد از آن به رم در ایتالیا تبعید شد. اسقف کاپوچی در سال ۲۰۱۷ در سن ۹۴ سالگی درگذشت.




منبع:

1399/02/22
17:22:10
5.0 / 5
2804
تگهای خبر: الكترونیكی , بازیگران , روزنامه , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴