ارسال خودكار اطلاعات پزشكی با تماس اضطراری در iOS ۱۳ ۵

ارسال خودكار اطلاعات پزشكی با تماس اضطراری در iOS ۱۳ ۵

به گزارش راستابلاگ شركت اپل سازنده گوشیهای آیفون و سیستم عامل مخصوص آن معروف به iOS در حال آزمایش امكان ارسال اطلاعات پزشكی كاربران در یك تماس اضطراری در جدید ترین نسخه سیستم عامل خود یعنی iOS ۱۳.۵ است.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت اپل در نسخه جدید سیستم عامل گوشیهای خود، در اختیار گذاشتن اطلاعات پزشکی با مراکز تماس اضطراری ۹۱۱ را در مواقع اضطراری برای صاحبان آیفون و اپل واچ آسان تر می کند.
این کمپانی اعلام نمود نسخه iOS ۱۳.۵ که از دو هفته آینده آغاز به عرضه خواهد کرد، به کاربران امکان می دهد گوشی یا ساعت هوشمند خویش را طوری تنظیم کنند که هرگونه اطلاعاتی که در شناسه پزشکی(Medical ID) خود ذخیره کرده اند، به صورت خودکار با مراکز تماس اضطراری به اشتراک گذاشته شود.
اگر با "شناسه پزشکی" آشنایی ندارید، یک خصوصیت در برنامه Health مخصوص شرکت اپل است. شما می توانید اطلاعاتی مانند گروه خونی، شرایط پزشکی کنونی، تماسهای اضطراری و همینطور هرگونه حساسیت غذایی و پزشکی را در آن ثبت کنید.
حالا با این توانایی جدید، دستگاه از موقعیت مکانی کاربر استفاده می نماید تا تشخیص دهد که آیا وی در منطقه ای با پشتیبانی از خدمات اضطراری پیشرفته قرار دارد یا خیر. سپس همه اطلاعات پزشکی وی را به صورت ایمن و رمزگذاری شده در اختیار مرکز اورژانس قرار می دهد.
شرکت اپل می گوید این خصوصیت جدید با استفاده از فناوری تشخیص سقوط اپل واچ های سری ۴ و سری ۵ کار می کند.
این خصوصیت می تواند در شرایطی کمک کننده باشد که کاربر نمی تواند شخصا با اپراتور صحبت کند.
این خصوصیت جدید، عملکرد دیگری را که مدتی در سیستم عامل iOS موجود است، تکمیل می کند. شما می توانید در صورت اضطرار، آیفون خویش را طوری تنظیم کنید تا شناسه پزشکی شما به صورت یک نماد در سمت چپ صفحه قفل شده آیفون نمایش داده شود که به اولین پاسخ دهنده اجازه می دهد تا بدون احتیاج به باز کردن قفل گوشی، اطلاعات پزشکی شما را ببیند.



1399/02/20
03:23:03
5.0 / 5
3074
تگهای خبر: خدمات , دستگاه , سیستم , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵