بازگشایی 1108 امامزاده وضعیت سفید

بازگشایی 1108 امامزاده وضعیت سفید

به گزارش راستابلاگ مدیركل بقاع متبركه و اماكن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه از بازگشایی یك هزار و 108 بقعه متبركه در 132 شهرستان با وضعیت سفید و كم خطر آگاهی داد و اظهار داشت: زوار پیش از ورود به این بقاع متبركه غربالگری می شوند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام والمسلمین محمد نوروزپور ـ مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی این سازمان ـ درباره فعالیت امامزادگان و بقاع متبرکه در این روزها، اظهار نمود: دستورالعمل بازگشایی بقاع متبرکه ۱۳۲ شهرستانی که ستاد ملی مبارزه با کرونا، وضعیت آنرا سفید و کم خطر اعلام نموده بود، توسط سازمان اوقاف و امور خیریه ابلاغ گردیده است.
وی با تاکید بر اینکه بازگشایی بقاع متبرکه با رعایت پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت انجام می گیرد، اضافه کرد: در این ۱۳۲ شهرستان، یک هزار و ۱۰۸ امامزاده و بقعه متبرکه وجود دارد.
مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف اشاره کرد: بازگشایی این اماکن مذهبی به مدلول عادی شدن همه امور نیست و هنوز خطر در این ۱۳۲ شهرستان برطرف نشده است، بلکه این شهرستان ها فقط کم خطر هستند.
او با بیان این که زوار پیش از ورود به بقاع متبرکه غربالگری می شوند، اضافه کرد: افرادی که تشخیص داده شود بیمار هستند، بر طبق هماهنگی که با وزارت بهداشت شده است، به مراکز درمانی معرفی خواهند شد.
نوروزپور با اشاره به رعایت فاصله گذاری اجتماعی در بقاع متبرکه، در سفارش ای بهداشتی به زائرانی که در این ایام قصد زیارت امامزادگان و بقاع متبرکه را دارند، اظهار داشت: زوار در این ایام حتما وسایل شخصی برای زیارت از قبیل جانماز، مهر، تسبیح، قرآن، کتاب ادعیه و... را با خود به همراه داشته باشند؛ برای اینکه چنین وسایلی از محوطه و صحن امامزادگان جمع آوری شده است.



1399/02/16
23:17:12
5.0 / 5
2551
تگهای خبر: سازمان , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴