مدیر كل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم خبر داد

اختصاص چندین پرواز خارجی برای بازگشت دانشجویان ایرانی

اختصاص چندین پرواز خارجی برای بازگشت دانشجویان ایرانی

به گزارش راستابلاگ مدیر كل بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان از اختصاص چندین پرواز اختصاصی برای بازگشت دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در خارج از كشور در شرایط كرونا ویروس آگاهی داد و اظهار داشت: این آمادگی را داریم كه در صورت درخواست دانشجویان، آنها را به دانشگاه های داخل منتقل نماییم.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دکتر ابراهیم حاجی زاده در نشست مجازی رایزنان علمی ایران در خارج از کشور ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: رایزنان علمی ایران در کشورهای مختلف در شرایط کرونا وظیفه سنگینی را برای حل مشکلات دانشجویان ایرانی بر عهده داشتند و با دانشجویان و خانواده های آنان در تماس بودند.
ایشان سپس اشاره کرد: در نتیجه فعالیت رایزنان علمی بود که با همکاری وزارت امور خارجه و ستاد ملی مقابله با کرونا چندین پرواز اختصاصی برای بازگشت دانشجویان ایرانی اختصاص یافت.
مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: باتوجه به دامنه گسترش فضای مجازی و اثرگذاری آن در ارتباطات و تعاملات علمی و آموزشی نیاز هست شرح وظایف رایزن های علمی بازبینی و باز تعریف شود.
وی اشاره کرد: تعامل خوب رایزن های علمی و اساتید اعزامی زبان و ادبیات فارسی به دانشگاه‌ ای خارج کشور می تواند هم افزایی بسیار موثری در انجام امور بین الملل داشته باشد.
دکتر حاجی زاده اظهار داشت: بورس های مشترک دولت های خارجی با جمهوری اسلامی ایران بستر مناسبی را برای ارتقاء و همکاریهای علمی و فناوری دو جانبه فراهم خواهدنمود.
مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: باتوجه به شرایط شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف، این آمادگی را داریم که در صورت درخواست دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور، آنان را به دانشگاه های داخل منتقل نماییم.
در ادامه دکتر سالارآملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در این جلسه مجازی، باتوجه به وضعیت مناسب ایران در مدیریت شرایط کرونا و مکاتباتی که دانشگاه های ایرانی با دانشگاه های طرف خارجی خود داشته اند، ابراز امیدواری کرد که شکل جدیدی از همکاریهای علمی بین المللی خصوصاً در فضای مجازی صورت پذیرد و از فرصت پیش رو نهایت بهره مندی برای تقویت همکاریهای علمی با طرف های خارجی به عمل آید.
در ادامه این جلسه دکتر فریدون، رایزن علمی ایران در مالزی اشاره کرد: باتوجه به شرایط جدید باید ماموریت های رایزنان علمی بازتعریف شود و موضوعاتی مانند انتقال علم و فناوری محور فعالیت ها تعیین شود.
وی ادامه داد: ظرفیت های مناسبی برای همکاریهای علمی در جنوب شرق آسیا قرار دارد و سازمان امور دانشجویان و مرکز علمی و بین المللی وزارت علوم می توانند با تاکید بر تجربیات گذشته نوع جدیدی از همکاریهای علمی و تبادل دانشجویان را بازتعریف کنند.
همین طور دکتر نجفی، رایزن علمی ایران در روسیه نیز در این ارتباط اظهار داشت: اتحادیه دانشگاه های خزر فرصت مناسبی برای همکاری دانشگاه های ایران با روسیه و سایر کشورهای شمالی ایران است و تشکیل اتحادیه دانشگاه های برتر ایران و روسیه می تواند قدم دیگری دراین زمینه باشد.
وی اشاره کرد: گنجاندن زمینه های علمی در تفاهم نامه های رسمی و مفاد مصوبات کمیسیون های مشترک ایران و کشورهای روسیه و سایر همسایگان شمالی می تواند در سرعت و تعمیق همکاری ها با این کشورها بسیار موثر باشد.
دکتر قربانی، رایزن علمی ایران در اروپا نیز اظهار نمود: شیوع ویروس کرونا یک فرصت و زمینه برای همکاریهای علمی ایران و کشورهای اروپایی را در موضوع سلامت و بهداشت به وجود آورده است که باید از آن استفاده نمائیم.
وی اشاره کرد: در شرایط کنونی باید همکاری علمی در رشته های علوم انسانی و بین رشته ای و رشته هایی که نیاز به آزمایشگاه ندارند را به شکل غیرحضوری گسترش دهیم.




منبع:

1399/02/12
23:48:09
5.0 / 5
2733
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲