با تلاش پژوهشگران آمریكایی صورت می گیرد

ذخیره انرژی باتری با كمك ریزموج ها

ذخیره انرژی باتری با كمك ریزموج ها

راستابلاگ: پژوهشگران آمریكایی، متد جدیدی برای ذخیره انرژی باتری ابداع نموده اند كه در آن از قدرت ریزموج ها استفاده می شود.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از فیز، پژوهشگران "دانشگاه پردو"(Purdue University)، متد جدیدی ابداع نموده اند كه از ریزموج ها بعنوان راهی برای ذخیره انرژی تجدیدپذیر استفاده می نماید.
این روش جدید می تواند "پلی اتیلن ترفتالات"(PETE) را كه یكی از قابل بازیافت ترین پلیمرها است، به عناصر باتری تبدیل كند.
"ویلاس پل"(Vilas Pol)، استادیار مهندسی شیمی دانشگاه‌ ردو و از پژوهشگران این پروژه اظهار داشت: ما از یك روش فوق العاده سریع استفاده كردیم تا پلی اتیلن ترفتالات را به دی سدیم ترفتالات تبدیل نماییم و آنرا بعنوان ماده آند باتری به كار ببریم. ما تلاش داریم به پیشرفت تبدیل و ذخیره انرژی تجدیدپذیر كه تحت تأثیر توجه جامعه و افزایش آگاهی در مورد تغییرات اقلیمی و محدودیت منابع انرژی است، كمك نماییم.
این گروه پژوهشی، تكنولوژی جدید خویش را هم با باتری های لیتیوم- یون و هم با باتری های سدیم- یون آزمایش كردند.
پل افزود: باآنكه باتری لیتیوم- یون هم اكنون هم بر تجهیزات الكترونیكی قابل حمل و هم بازار وسایل نقلیه الكتریكی تسلط دارد اما پژوهش در مورد باتری سدیم- یون هم به خاطر هزینه پایین و عملكرد جالب الكتروشیمیایی آن، توجه بسیاری را به خود جلب كرده است.
وی ادامه داد: روش به كار گرفتن ریزموج در واكنش های آلی، در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. موادی كه ما در پژوهش خود به كار برده ایم، كم هزینه، بادوام و قابل بازیافت هستند.
این پژوهش در مجله "ACS Sustainable Chemistry & Engineering" به چاپ رسید.



1399/02/04
19:58:52
5.0 / 5
3059
تگهای خبر: الكترونیكی , دانشگاه‌
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵