بار عظیم جنگ روایت ها بر دوش تشكل های دانشجویی است

بار عظیم جنگ روایت ها بر دوش تشكل های دانشجویی است

به گزارش راستابلاگ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در دیدار با نمایندگان تشكل های دانشجویی اظهار داشت: در جنگ تمدنی بار عظیم بر دوش افراد توانمند است كه در این بین تشكل های دانشجویی سهم عظیمی دارند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، به دنبال مطالبه بیش از ۳۰۰ تشكل دانشجویی از حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی برای تشكیل قرارگاه واحد، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی امروز در سالن اجتماعات حوزه ریاست این سازمان با نمایندگان این تشكل ها دیدار نمود.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تقدیر از دغدغه مندی تشكل های دانشجویی اظهار داشت: برمبنای آموزه های مكتب امام خمینی (ره) هر طرح، برنامه ریزی و اقدامی كه نقطه آغاز آن غیر از زاویه دید انقلاب باشد؛ به بیراهه می رود.
وی ادامه داد: همه ما نسبت به مسائل جامعه متعهد هستیم و وقتی برای تلف كردن نداریم؛ ما برمبنای آموزه های مكتب حضرت امام (ره) فهمی از اولویت های انقلاب داریم كه همیشه بیان این اولویت ها در سخنان مقام معظم رهبری مشهود است.
قمی با اشاره به نقش سازمان تبلیغات اسلامی در جنگ تحمیلی اشاره كرد: در زمان دفاع مقدس، سازمان تبلیغات اسلامی بعنوان ستاد تبلیغات جنگ فعال بود كه حفظ روحیه مردم و ایجاد انگیزه در رزمندگان از وظایف این ستاد به شمار می رفت.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاكید بر تفاوت جنگ تحمیلی با جنگ رسانه ای اذعان داشت: حالا در مقطعی قرار داریم كه جنگ، دیگر شكل نظامی ندارد؛ امروز جنگ روایت ها است؛ درمیان این جنگ، بار عظیم بر دوش افراد توانمند است كه در این بین تشكل های دانشجویی سهم عظیمی دارند.
قمی تاكید كرد: ما در این جنگ به یك قرارگاه فراملی نیاز داریم تا به گروه های فعال و توانمند انسجام بخشیده و برای این رویارویی سرمایه گذاری شود.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، به اهمیت نقش تشكل های دانشجویی اشاره نمود و اظهار داشت: نقش راهبردی در این جنگ تمدنی بر دوش پدیده ای به نام بسیج دانشجویی است كه بگفته حضرت امام (ره) بسیج دانشجویی تبیین كننده اسلام ناب است.
وی افزود: وظیفه شرعی خود می دانیم نیاز تشكل های دانشجویی را در این جنگ برطرف نماییم و هم اكنون وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی است كه بجای فراخوان دادن، یك قرارگاه دانشجویی تشكیل دهد.
قمی با تاكید بر اینكه نیروهای انقلابی باید سطح توقعات از خودرا بالاتر ببرند اضافه كرد: رسیدن به یك تصویر واحد از مسئله مهم ترین وظیفه پیش از هر اقدامی است و باید فكر نماییم كه مسئله اصلی و اولویت این نظام و انقلاب چیست.
در ادامه مقصود دررودی- مسئول تبیین مواضع بسیج دانشجویی كشور- نیز ضمن اشاره به سبب حضور تشكل ها در این نشست اظهار داشت: نامه و حضور تشكل های دانشجویی فقط مطالبه گری از سازمان تبلیغات اسلامی نیست بلكه هدف این است كه به آینده ناظر شویم و برای آن برنامه ریزی داشته باشیم.
دررودی اضافه كرد: مقام معظم رهبری به جوانان فرمودند كه باید شانه های خودرا زیر بار مسئولیت ها بدهند، و لازمه دست یافتن به این مهم؛ فرماندهی واحد است.
وی اشاره كرد: رسیدن به یك راهكار عملیاتی باید هدف این جلسه و این گونه جلسات باشد.
علی كیان-معاون گفتمان سازی و مطالبه گری سازمان بسیج دانشجویی كشور- نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: وقتی عملیاتی تعریف شود، ناخودآگاه مسئولیت ها و وظیفه ها تعریف می شود.
علی كیان اضافه كرد: یكی دیگر از اقداماتی كه به تعیین وظایف نیروهای انقلابی كمك می كند؛ شناسایی توان تشكل های دانشجویی و به میدان آوردن بضاعت آنها است.
در ادامه این جلسه مصطفی صادق محمدی -مسئول بسیج دانشگاه‌ هید بهشتی- نیز اظهار داشت: ما كرونا را یك بیماری نمی بینیم بلكه این ویروس، تمام معادلات جهان را تغییر داده است و در این شرایط نقش رسانه ها برجسته تر شد و بیشتر قوت گرفت.
مصطفی صادق محمدی اضافه كرد: معمولاً كشورهای فعال و تأثیرگذار در عرصه رسانه؛ از حمایت های جدی برخوردار می باشند، اما در كشور ما؛ از رسانه های دانشجویی پشتیبانی نمی گردد.
محمد صالح سلطانی-دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف- نیز در ادامه جلسه اظهار داشت: همه تشكل های حاضر در این نشست نیاز به یك فرماندهی واحد دارند.
محمد سلطانی اضافه كرد: وظایف گروه های جهادی فعال در دانشگاه ها ابتدا از طرف یك فرمانده مشخص می شود كه كجا و چه فعالیتی را انجام دهند.
وی تاكید كرد: درحالی كه گروه های رسانه ای دانشجویی قابلیت های فروانی در عرصه رسانه دارند، نیاز به یك فرماندهی واحد برای آنها ضروری بنظر می رسد.




منبع:

1399/01/30
22:17:58
5.0 / 5
2777
تگهای خبر: دانشگاه‌ , سازمان , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴