با اختصاص بسته حمایتی به شركت های فناور

كسب و كارهای فناورانه لطمه دیده از كرونا حمایت می شوند

كسب و كارهای فناورانه لطمه دیده از كرونا حمایت می شوند

به گزارش راستابلاگ قم رئیس پارك علم و فناوری استان قم با تشریح بسته­ های حمایتی ویژه شیوع ویروس كرونا اظهار داشت: بسته های حمایتی مصوب برای واحدهای فناور عضو پارك و برای سه ماهه نخست سال جاری خواهد بود.


سید حسین اخوان علوی امروز در گفت وگویی با اعلان اینكه پشتیبانی از انواع كسب و كارهای لطمه دیده از شیوع ویروس كرونا مسئولیت اجتماعی و وظیفه شرعی است اضافه كرد: در این میان پشتیبانی از كسب و كارهای استارتاپی و نوپا اهمیت دوچندانی دارد.
وی با اشاره به اینكه شركت های دانش بنیان در ایام سخت كرونا از مدافعان پیشگام حوزه سلامت و تامین نیازهای اساسی مردم هستند اظهار داشت: در مجموع شركت های فناور عضو پارك فارغ از هرگونه پیشامدی بطور مستمر از مزایای بخشنامه های حمایتی بهره مند می شوند اما در شرایط بحران شیوع ویروس كرونا این حمایت ها شكل و قالب ویژه تری به خود گرفته است.
رئیس پارك علم و فناوری با اعلان اینكه طبق بسته حمایتی ویژه ایام شیوع ویروس كرونا اجاره بهای بعضی از واحدهای فناور مستقر رایگان شده است اظهار داشت: براین اساس اجاره بهای كلیه واحدهای فناور مستقر مازاد بر حمایت­های معمول بخشنامه های حمایتی از تخفیف ۳۰ درصدی برخوردار شده اند و براین اساس اجاره بهای واحدهای فناوری كه نوپا و فاقد گردش مالی خاصی هستند، عملا رایگان می شود.
بخشودگی ۸۰ درصد اجاره بهای واحدهای فناور
اخوان علوی با اعلان اینكه مجموع اجاره بهای ماهانه دریافتی از شركت های فناور مستقر در پارك نزدیك به ۶۰۰ میلیون ریال است اظهار داشت: با اجرای این بسته حمایتی ویژه بطور میانگین بیش از ۸۰ درصد كل این مبلغ شامل بخشودگی­ می­شود.
وی از استمهال سه ماهه اقساط تسهیلات دارای باز پرداخت سر رسیده شده آگاهی داد و اظهار داشت: با تمام توان اهتمام خواهیم كرد كه هیچ از یك واحدهای فناور عضو به سبب بدهی اقساط در رابطه با پارك با مشكلجدی مواجه نشوند.
رئیس پارك علم و فناوری استان قم گفت: در امتداد تحقق فاصله­ گذاری اجتماعی و هوشمند، الزامات در رابطه با حضور تمام وقت كاركنان شركت­های فناور مستقر را در سه ماهه اول سال جاری لغو كرده ایم تا محدودیت­ها جهت استفاده از ظرفیت دوركاری برای آنان فراهم گردد.
اختصاص وام به شركت های فناور دارای محصول در مقابله با كرونا
اخوان علوی از فعالیت بعضی از شركت های فناور عضو پارك در زمینه مقابله با ویروس كرونا خبرداد و اظهار داشت: مازاد بر حمایت های بخشنامه ای، در بسته حمایتی ویژه مبلغ چهار میلیارد ریال به صورت مضاربه ای برای تامین سرمایه در گردش شركت ها و واحدهای فناور تحت پوشش كه محصولات مربوط به كرونا تولید می كنند در نظر گرفته شده است.
مشاوره برای تداوم حیات كسب و كارهای نوپا
وی با اشاره به لزوم پایداری فعالیت و تداوم حیات كسب و كارهای نوپا و فناور در این دوره بحرانی اشاره كرد: دراین زمینه دوره ­های مشاوره­ای و آموزشی آنلاین رایگان برای شركت­های عضو با موضوعات مربوط به پایداری كسب و كارها در شرایط بحران كرونا در نظر گرفته شده است.
اخوان علوی با اشاره به اینكه از هر فرصتی برای معرفی و اطلاع رسانی دستاوردهای شركت های فناور درباب مقابله با شیوع ویروس كرونا استفاده خواهیم كرد اظهار داشت: بمنظور تسهیل و تسریع در صدور مجوزهای لازم برای واحدهای فناوری كه برای تولید اقلام و كالاهای در رابطه با كرونا نیاز به ستاندن مجوز دارند با نهادهای ذیربط همچون دانشگاه‌ لوم پزشكی و سازمان صنعت، معدن، و تجارت استان در تعامل مستمر قرار داریم.




منبع:

1399/01/23
20:21:23
5.0 / 5
3308
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲