در شش ماهه نخست سال جاری اتفاق افتاد؛

افزایش بازدید توریستهای داخلی و خارجی از آثار تاریخی قزوین

افزایش بازدید توریستهای داخلی و خارجی از آثار تاریخی قزوین

راستابلاگ: مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین اظهار داشت: آمار بازدیدكنندگان خارجی نسبت به پارسال یك جهش بسیار عالی دارد و بیشتر از 12 هزار و 600 نفر توریست خارجی از بناهای استان به صورت رسمی بازدید كردند و در بحث اقامت هم به همین ترتیب بوده و آمار، برتری محسوسی را نسبت به شش ماهه اول پارسال نشان داده است.


محمدعلی حضرتی در گفت وگو با ایسنا، درباب آمار بازدید گردشگران از استان قزوین اظهار نمود: آماری كه ما داریم مبتنی بر اقامت ها و بلیط فروشی در مراكز تاریخی و فرهنگی است، البته هم اكنون به خاطر اینكه در موقعیت معرفی جاذبه های گردشگری هستیم بازدید خیلی از بناها را بلاعوض قراردادیم و به جز موزه ها بازدید از بقیه بناها بلاعوض است.

وی درباب آمار مقایسه ای شش ماهه نخست سال جاری در مقایسه با شش ماهه نخست پارسال عنوان كرد: پارسال تعداد بازدید از جاذبه های استان شامل تاریخی، طبیعی و موزه ها تقریباً سه میلیون و 900 هزار بازدید بوده است؛ اقامت در فضاهای اقامتی رسمی استان در پارسال توریستهای داخلی 542 هزار نفر بوده است كه شامل هتل ها، میهمان پذیرها، مهمانسراهای دولتی، كمپ ها و اقامتگاه های بوم گردی است.

این مسئول اضافه كرد: كمپ ها هم در حقیقت استقرارهای چادری گردشگران در پارك های تعریف شده را شامل می شود؛ اقامت های توریستهای خارجی در پارسال در هتل های ما حدود 7520 نفر بوده است و اگر گردشگری در جای دیگری اقامت كند در این آمار نمی گنجد.

حضرتی در ادامه اظهار داشت: در سال 97 در 6 ماهه نخست بازدید تقریباً چهار میلیون و 200 هزار بوده است، و ملاحظه می كنید بازدیدها افزایش پیداكرده است، به خصوص هم در بهار و هم در تابستان شاهد اجرای تورهای فراوان گروهی در قزوین و الموت بودیم.

وی درباب علل افزایش بازدید از بناهای تاریخی بیان كرد: در فصل پاییز و حتی در تعطیلات اربعین و اختتام ماه صفر هم مراجعان بسیار زیادی داشتیم، ضمن اینكه تمهیدی در استان اندیشیدیم و با هماهنگی اداره كل موزه ها در تهران، موزه های قزوین را تعطیل اعلام نكردیم و این سوژه در افزایش سفر به قزوین اثرگذار بود، ضمن اینكه نزدیكی قزوین به بازار هدف تهران در بازدیدها بسیار تعیین كننده است و به خاطر همین آمار بازدیدها افزایش یافته است.

حضرتی اشاره كرد: آمار بازدیدكنندگان خارجی نسبت به پارسال یك جهش بسیار عالی دارد و بیشتر از 12 هزار و 600 نفر توریست خارجی از بناهای استان به صورت رسمی بازدید كردند و در بحث اقامت هم به همین ترتیب بوده و آمار، برتری محسوسی را نسبت به شش ماهه اول پارسال نشان داده است.

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین درانتها اضافه كرد: در شش ماهه اول سال جاری 6000 نفر اقامت بازدیدكنندگان خارجی در استان داشتیم این در شرایطی است كه زمان اوج سفر برای خارجی ها در سوم ماهه سوم است به صورتی كه هم اكنون همه فضای اقامتی ما با استقبال توریستهای خارجی روبرو شده و حضورشان یك حضور كاملاً محسوس است.

انتهژی پیام


1397/09/19
14:47:46
5.0 / 5
4182
تگهای خبر: فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳