رفیع افتخار:

درس خواندن نباید جای مطالعه غیردرسی را بگیرد

درس خواندن نباید جای مطالعه غیردرسی را بگیرد

به گزارش راستابلاگ رفیع افتخار با تاكید بر لزوم مطالعه غیردرسی از جانب كودكان و نوجوانان، اظهار داشت: درس خواندن نباید جای مطالعه غیردرسی دانش آموزان را بگیرد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، این نویسنده ادبیات كودك و نوجوان در مهرواره تجلیل از اعضا و مربیان برگزیده كتابخوانی مراكز كانون پرورشی كودكان و نوجوانان كرمانشاه كه امروز (یكشنبه، ۱۸ آذرماه) برگزار شد، افزود: توجه به درس و نمره صرف جلو خلاقیت كودكان و نوجوانان را می گیرد.
او با بیان این كه كتاب خواندن ذهن دانش آموزان را باز می كند، اظهار داشت: مطالعه غیردرسی می تواند در پرورش ذهن نقاد كودكان و نوجوانان اثرگذار باشد.
افتخار اشاره ای هم به بهانه های افراد برای كتاب نخواندن داشت و اظهار داشت: برخی نداشتن وقت را بهانه كتاب نخواندن می دانند، در حالیكه اگر تنها روزی ۱۵ دقیقه كتاب بخوانیم در سال می توانیم ۱۵ كتاب را تمام نماییم.
این نویسنده كه تابحال ۵۰ كتاب نوشته، در ادامه بهانه دیگر افراد برای كتاب نخواندن را سرگرم شدن در فضای مجازی عنوان نمود و اضافه كرد: فضای مجازی كاركردهای مطالعه كتاب كاغذی را به لحاظ گسترده بودن نخواهد داشت.
او گرانی كتاب را بهانه دیگری برای كتاب نخواندن از جانب برخی دانست و اضافه كرد: مقایسه قیمت كتاب با دیگر خریدهای غیرضروری خانواده ها نشان داده است این امر بهانه ای بیش نیست. ضمن این كه این بهانه با امكان امانت گرفتن كتاب از كتابخانه ها قابل توجیه نیست.



1397/09/18
13:46:47
5.0 / 5
4648
تگهای خبر: كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲