مارك زاكربرگ بیست و پنج میلیون دلار به بیل گیتس هدیه كرد

مارك زاكربرگ بیست و پنج میلیون دلار به بیل گیتس هدیه كرد

به گزارش راستابلاگ مارك زاكربرگ و همسرش مبلغ 25 میلیون دلار به بنیاد خیریه بیل گیتس كه در راه تسریع توسعه درمان و واكسن برای كووید-19 تلاش می كند، اهدا كردند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، "مارك زاكربرگ" و همسرش "پریسیلا چان" مبلغ 25 میلیون دلار به برنامه شتاب دهنده درمانی كووید-19 بیل گیتس اهدا كردند تا در كوشش برای پیشگیری از شیوع این بیماری همه گیر سهیم باشند.
موسسه خیریه مارك زاكربرگ و همسرش معروف به "CZI" مبلغ 25 میلیون دلار به برنامه "شتاب دهنده درمانی كووید-19" كه توسط بنیاد خیریه "بیل گیتس" و همسرش "ملیندا گیتس" به راه افتاده است، اعطا كرده اند.
طبق اعلام وبسایت "CZI"، 25 میلیون دلار به برنامه "شتاب دهنده درمانی كووید-19" اختصاص داده شده است. این كمك مالی با همكاری "بنیاد بیل و ملیندا گیتس"، "مستركارت" و "ولكام" انجام شد.
این اولین كمك بزرگ زاكربرگ در ارتباط با كووید-19 است كه برای كمك به جهانیان برای توسعه یك درمان برای كروناویروس جدید و درنهایت ساخت یك واكسن انجام شده است.
بنیاد بیل و ملیندا گیتس تابحال كمك های شایانی به مبارزه با كووید-19 كرده است. همچون كمك به افراد مبتلا كه با یك چت ربات، وضعیت خویش را ارزیابی كنند، یك نرم افزار پیگیری برای ردیابی موارد جدید مبتلا شدن به كروناویروس و 100 میلیون دلار بودجه بشردوستانه برای تحقیقات در سرتاسر جهان در مورد این بیماری.


در بیانیه رسمی CZI آمده است: ما از همكاری با بنیاد گیتس، ولكام و مستركارت برای كمك به جامعه تحقیقات زیست پزشكی و تسریع در توسعه درمان كووید-19 هیجان زده ایم. این برنامه به محققان این امكان را می دهد تا به سرعت تشخیص دهند كه آیا داروهای موجود فواید بالقوه ای در مقابل كووید-19 دارند یا نه. امیدواریم كه این تلاشهای هماهنگ به متوقف كردن شیوع كووید-19 و همینطور عرضه راهكارهای مشترك و قابل استفاده برای واكنش به این بیماری همه گیر در آینده كمك نماید.
هم اكنون با در اختیار داشتن این 25 میلیون دلار كمك مالی از "CZI" به نظر می آید كل بودجه در دسترس كارشناسان جهانی از بنیاد بیل و ملیندا گیتس از 125 میلیون دلار به 150 میلیون دلار افزایش می یابد.
این بودجه اضافی به متخصصان كمك می نماید تا تحقیقات عمیق تری را برای توسعه درمان بالقوه انجام دهند.
این كمك از جانب زاكربرگ می تواند تنور مسابقه را برای توسعه و توزیع یك درمان جدید توسط شركت های داروسازی گرم كند. این بودجه همینطور امكان دارد به محققان كمك نماید تا نگاه طولانی تری به داروهای موجود داشته باشند تا بتوانند عمیق تر بر اثرات بلقوه آنها بر كروناویروس تحقیق كنند.



1399/01/09
18:34:34
5.0 / 5
3877
تگهای خبر: شركت , مسابقه , نرم افزار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳