در مركز رشد دانشگاه تبریز طراحی و ساخته شد

دستگاه هایی برای پیشگیری از انتشار ویروس كرونا

دستگاه هایی برای پیشگیری از انتشار ویروس كرونا

به گزارش راستابلاگ محققان یكی از شركت های مستقر در مركز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز دو دستگاه برای مقابله و جلوگیری از شیوع كرونا ارائه كردند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، محققان یكی از شركت های فناور مستقر در مركز رشد و نوآوری دانشگاه‌ بریز دو دستگاه " اسپری خودكار" و "تب سنج نوری" را برای ضد عفونی كردن و جلوگیری از انتشار ویروس و آلودگی تولید كردند.
دستگاه اسپرس خودكار این شركت بدون احتیاج به تماس دست، توسط سنسورهای تعبیه شده در زیر دستگاه حضور دست فرد را شناسایی و ماده ضدعفونی كننده را بر روی دست اسپری می كند. این دستگاه می تواند در ورودی مراكز درمانی، ادارات و بانك ها نصب شود و نقش موثری در جلوگیری از شیوع كرونا داشته باشد.
استفاده بهینه از ماده ضدعفونی، سادگی نصب و استفاده، امكان تولید انبوه و تجاری سازی و همینطور قیمت تمام شده پایین همچون مزایای این دستگاه به حساب می آید.
بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، ساخت دستگاه تب سنج نوری دیواری از دیگر محصولات این شركت است كه جایگزین مناسبی برای تب سنج های دستی نوری است كه با هزینه پایین پیاده سازی شده است. در این دستگاه با قرار گیری شخص در مقابل دستگاه دمای بدن شخص را اندازه گیری و میزان آنرا به فرد اعلام می كند.



1399/01/08
14:00:57
5.0 / 5
3147
تگهای خبر: دانشگاه‌ , دستگاه , شركت , محصول
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲