انتقاد یك تهیه كننده سینما از تلویزیون

انتقاد یك تهیه كننده سینما از تلویزیون

راستابلاگ: تهیه كننده فیلم «پینوكیو، عامو سردار و ریسلی» با انتقاد از حذف صحنه هایی از فیلمش در پخش تلویزیونی، خطاب به مدیران سیما اظهار داشت: اگر فیلمی را نمی پسندید، اصلا چرا آنرا پخش می كنید؟


ناصر عنصری در گفت وگویی با ایسنا در اینباره توضیح داد: روز سوم فروردین ماه از راه آقای صافی، كارگردان فیلم آگاه شدم كه مقرر است فیلم «پینوكیو، عامو سردار و ریسلی» از شبكه دو تلویزیون پخش شود. هر دو بسیار خوشحال شدیم و فكر كردیم در این موقعیت، نمایش این فیلم شاد و مفرح، اتفاقی خوب خواهد بود، اما پس از آنكه فیلم را از تلویزیون دیدیم دیگر آن شادمانی را نداشتیم و بسیار متاسف شدیم كه چرا تلویزیون این فیلم را پخش كرد.
او اظهار داشت: تلویزیون تمام صحنه های حسی و عاطفی فیلم را كه خیلی حساب شده، نوشته و ساخته شده بودند، حذف نمود. در حالیكه این فیلم جایزه بهترین فیلمنامه، بهترین فیلم و بهترین دستاورد فنی و هنری از بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم های كودك و نوجوان در سال ۱۳۹۴ و تندیس زرین بهترین فیلم بخش بین الملل و جایزه ویژه هیات داوران از چهل و ششمین جشنواره بین المللی فیلم رشد را گرفته است. در جشنواره رشد متخصصان پرورشی وزارت آموزش و پرورش فیلم را قضاوت كردند و حتی برای اكران عمومی هم كارشناس های این وزارتخانه فیلم را دیدند و از ان ها مجوز گرفتیم. علاوه بر تمام این ها یكی از نویسندگان فیلمنامه یعنی مریم رنجبر هم معلم تربیتی است و تمام ملاحظات برای رده سنی مخاطب فیلم لحاظ شده بود.
عنصری با اشاره به اینكه حق پخش تلویزیونی فیلم به بنیاد سینمایی فارابی واگذار شده است، افزود: وقتی فیلم به این شكل پخش گردید در تماسی با آقای تابش، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی خواهش كردم نسبت به این قضیه واكنش نشان دهد و ایشان هم از این اتفاق متاسف شدند چون «پینوكیو، عامو سردار و ریسلی» فیلمی خانوادگی، شاد و فانتزی و در مورد یك نوجوان بوشهری است كه بخاطر رسیدن به آرزوهایش در یك مسابقه مقاله نویسی درباره رئیسعلی دلواری، قهرمان مبارزه با متجاوزگران انگلیسی شركت می كند، ضمنا به دختر عمویش هم یك محبت غریزی، پاك و یك طرفه ای دارد كه ما برای نشان دادنش حساسیت های زیادی داشتیم تا برداشت نامناسبی از آن نشود و بنابراین آنرا ارائه كرده بودیم تا كارشناسان آموزش و پرورش تایید كنند، اما متاسفانه به صورت كامل توسط تلویزیون حذف شد و من به با عنایت به حق معنوی كه بر فیلم دارم خیلی دوست دارم نسبت به این قضیه واكنش حقوقی داشته باشم، گرچه می دانم به جایی نمی رسد.
او تصریح كرد: با این وجود برای تلویزیون و تصمیم گیرانش از صدر تا ذیل متاسفم كه این گونه با مسائل برخورد می كنند و لطافت و تاثیرگذاری و احساس خوبی را كه یك فیلم می تواند منتقل كند با نگاه متعصب خود حذف می كنند. حرف من با آنها این است كه اگر فیلمی را نمی پسندید، حق ندارید آنرا دست بزنید و تكه پاره كنید. می توانید كنار بگذارید و نشان ندهید. ما كه اصرار نكردیم فیلم را پخش كنید. می توانید اول فیلم را نگاه كنید و بگویید از نظر ما مشكل دارد، نه اینكه بخش های اصلی و اثرگذار فیلم را حذف كنید و یك چیز بی سر و ته نشان دهید.



1399/01/04
21:08:10
5.0 / 5
3877
تگهای خبر: اكران , بین المللی , جشنواره , سینما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱