ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد

افزایش كیفیت تولید دام با روش های زیستی در سال آینده

افزایش كیفیت تولید دام با روش های زیستی در سال آینده

راستابلاگ: ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از سال 98 تولید دام باكیفیت را در اولویت كاری خود قرار داد؛ موضوعی كه رابطه مستقیمی با سلامت جسمی و روانی مردم دارد. همین هدف هم این ستاد را بر آن داشت تا برای افزایش كیفیت دام های تولیدی در كشور اقداماتی داشته باشد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، همچون اقداماتی كه ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در همكاری با پژوهشگاه زیست فناوری رویان اصفهان كلید زده است می توان به تولید دو هزار راس بزنژادهای ممتاز شیری، گوشتی و چند قلوزا بوسیله تولید خارج رحمی جنین به روش های شبیه سازی و IVF اشاره نمود.
این همكاری مشترك در سال ۹۸ تا ۴۰ درصد پیشرفت داشت و چشم انداز نهایی كار برای سال ۹۹ دیده شده است كه اجرای آن می تواند كیفیت و كمیت دام های تولیدی در كشور را افزایش دهد.
مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاكید بر كوشش های ستاد برای افزایش توان تولیدی دام در كشور، اظهار داشت: طرح انتقال ژن چندقلوزایی به روش آمیخته گری با همكاری یكی از شركت های دانش بنیان در استان زنجان اجرا شد كه پیش بینی می شود در صورت تامین هزینه ۳۱۰ میلیاردی اجرای طرح در سطح ملی، افزایش ظرفیت ۳۰ هزار تنی گوشت قرمز در پنج منطقه از كشور محقق خواهد شد.
به گزارش مركز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وی تصریح كرد: پروژه افزایش جمعیت گاو سیستانی بمنظور جلوگیری از انقراض این گونه باارزش و تولید گوشت با كیفیت بوسیله تولید اسپرم و جنین هم در اواخر سال ۹۸ كلید خورد.




منبع:

1398/12/28
23:13:27
5.0 / 5
3282
تگهای خبر: شركت , فناوری , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱