در انگلیس انجام می شود

استفاده از دستگاه های تنفس مصنوعی قدیمی برای مقابله با كروناویروس

استفاده از دستگاه های تنفس مصنوعی قدیمی برای مقابله با كروناویروس

به گزارش راستابلاگ امكان دارد مهندسان انگلیسی مجبور شوند برای زنده ماندن بیماران مبتلا به ˮكرونا ویروسˮ از دستگاه های تنفس مصنوعی قدیمی استفاده كنند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، از آنجائیكه كرونا ویروس با سرعتی زیاد در انگلیس در حال پیشروی است و این كشور با كمبود سنسورهای الكتریكی مواجه می باشد، شاید مهندسان انگلیسی مجبور شوند برای زنده مانده بیماران مبتلا به بیماری "كووید-۱۹" دستگاه های تنفس مصنوعی یا وِنتیلاتور(ventilator) بسازند.
وِنتیلاتور دستگاهی است كه كار تنفس را برای بیمارانی كه به صورت موقت یا دائم گرفتار مشكلات تنفسی هستند انجام می دهد. به عبارت دیگر در ریه می دمد و درنگ می كند و بازدم خودبخود انجام می شود.
این اقدام به دنبال نیاز بی سابقه برای كیت های آزمایشی انجام می شود كه برای مقابله با كروناویروس مورد استفاده قرار می گیرند.
دستگاه های تنفس مصنوعی قدیمی به برق نیاز ندارند و حدود دو دهه پیش از رده خارج شدند و دستگاه های الكترومكانیكی جایگزین آنها شدند.
با این وجود با شرایط اضطراری پیش آمده در جهان و انگلیس این دستگاه های منسوخ شده می توانند باردیگر به كار گرفته شوند.
چونكه سنسورهای دستگاه های الكترومكانیكی غالبا در آسیا ساخته می شوند كه الان وجود این حسگرها با كمبود مواجه می باشد.
سرویس سلامت همگانی انگلیس اعلام نمود كه اغلب افرادی كه بعد از مبتلا شدن به كووید-۱۹ به بیمارستان رجوع می كنند، احتیاج به تهویه و اكسیژن رسانی دارند تا در فرایند تنفسی آنها تسهیل شود.
چون در بیماری كووید-۱۹ عفونت ریه ها نفس كشیدن بیمار را با مشكل مواجه می كند.
گفتنی است، دولت انگلیس هم اكنون به چندین شركت بزرگ از قبیل "دایسون"(Dyson)، "رولزرویس"(Rolls Royce)، "جی سی بی"(JCB)، "هوندا"(Honda) و "یونی پارت"(Unipart) گفته كه به ساخت دستگاه های تنفس مصنوعی بپردازند.
"سایمون استیونز"(Simon Stevens) رئیس سرویس سلامت همگانی انگلیس به بیمارستان های این كشور دستور داده كه اعمال جراحی غیرضروری باید از تاریخ ۱۵ آوریل به مدت ۱۲ هفته لغو گردند.
به نظر می آید كه سرویس سلامت همگانی انگلیس در نظر دارد حدود ۴ هزار دستگاه تنفس مصنوعی بیشتر را به بیمارستان های این كشور وارد كند.



1398/12/28
21:15:44
5.0 / 5
3389
تگهای خبر: دستگاه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳