هیلاری مانتل سرانجام از كتاب هشت ساله اش رونمایی نمود

هیلاری مانتل سرانجام از كتاب هشت ساله اش رونمایی نمود

راستابلاگ: «هیلاری مانتل» نویسنده بریتانیایی روز چهارشنبه بعد از سال ها انتظار از آخرین جلد سه گانه داستان «توماس كرامول» - صدر اعظم هنری هشتم - رونمایی نمود.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از رویترز، رمان «آینه و نور» كه «مانتل» در مجموع هشت سال زمان صرف نوشتن آن كرده است، یكی از موردانتظارترین كتاب های سال های اخیر محسوب می شد.
رمان «تالار گرگ» كه در سال ۲۰۰۹ منتشر گردید و اولین جلد از این سه گانه به حساب می آید، به داستان پیشرفت «كرامول» پرداخت؛ این كتاب در نهایت جایزه «بوكر» را برای «مانتل» به ارمغان آورد. ۱۱ سال بعد جلد دوم این سه گانه با عنوان «مجرمان را بیاورید» منتشر گردید و بار دیگر جایزه ادبی «بوكر» را به «مانتل» اختصاص داد. «مجرمان را بیاورید» داستان توطئه و دسیسه هایی راویت می كند كه در نهایت منجر به اعدام «آن بویلن» شد.
تابحال در مجموع بیشتر از ۵ میلیون نسخه از كتاب های «تالار گرگ» و «مجرمان را بیاورید» در سراسر جهان به فروش رفته است.


داستان آخرین جلد این سه گانه درست بعد از ماجراهای جلد پیشین، یعنی بعد از گردن زدن همسر دوم «هنری هشتم» از سر گرفته می شود.
رمان «آینه و نور» به صورت رسمی روز پنجشنبه انتشار یافت، اما «مانتل» در جریان یك رویداد ویژه در یكی از فروشگاه های لندن نسخه های امضا شده این اثر را به علاقه مندان ارائه كرد.
«مانتل» ۶۷ ساله، عنوان اولین زن برنده دو جایزه «بوكر» را در جهان دارد و تابحال ۱۳ كتاب نوشته است. او مجموعه داستان كوتاهی را با محوریت شخصیت «مارگارت تاچر»، دولتمرد معروف انگلیسی، به چاپ رساند و رویكردش نسبت به این چهره سیاسی حاشیه به پا كرد.
«هیلاری مانتل» قبل از شروع نویسندگی به تحصیل رشته حقوق و فعالیتهای اجتماعی می پرداخت و نویسندگی را با الهام از جدا شدن پدر و مادرش و بیماری خود شروع كرد.



1398/12/15
22:10:14
5.0 / 5
3709
تگهای خبر: رونمایی , فروشگاه , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱