كتاب خاطرات وودی آلن ماه آینده منتشر می شود

كتاب خاطرات وودی آلن ماه آینده منتشر می شود

به گزارش راستابلاگ كتاب خاطرات «وودی آلن» بعد از حواشی فراوان سرانجام از تاریخ ۷ آوریل منتشر خواهد شد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از گاردین، این كتاب كه مدت زمان زیادی است شایعاتی درباره انتشار و یا عدم انتشار آن بخصوص در دوره اوج كمپین دفاع از حقوق بانوان #MeToo مطرح بود، از راه انتشارات «گرند سانترال» كه زیر مجموعه انتشارات «اشت بوك گروپ» است از ماه آینده میلادی روانه بازار خواهد شد.
این كتاب خودزندگی نامه كه روایتی جامع از زندگی شخصی و حرفه ای این سینماگر كهنه كار عرضه می دهد به فعالیتهای وی در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون هم پرداخته و «آلن» در این كتاب به روابط خود با خانواده و دوستانش هم اشاره نموده است.
كتاب خاطرات «وودی آلن» علاوه بر آمریكا مقرر است در كشورهای كانادا، ایتالیا، فرانسه، آلمان و در ادامه در دیگر كشورها هم منتشر شود و «وودی آلن» هم چندین مصاحبه درباره این كتاب خواهد داشت. هنوز جزئیات بیشتری درباره مطالب این كتاب و شرایط قرارداد «آلن» با انتشارات «گرند سانترال» منتشر نشده است.
حدود یك دهه پیش كتاب خاطرات «وودی آلن» در آستانه انتشار بود و وی در سال ۲۰۰۳ یك قرارداد میلیون دلاری هم با انتشارات پنگوئن امضاء كرد اما بعدها در تصمیم خود تجدید نظر كرد. در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۱۹ چندین بنگاه انتشاراتی با ابراز نگرانی از اتهامات اخلاقی مطرح شده درباره «آلن» از انتشار كتاب او خودداری كردند.
در سال ۱۹۹۲، «دیلان فارو» دخترخوانده آلن، او را به آزار و اذیت جنسی متهم كرد و باآنكه تحقیقات مدركی برای اثبات گناه «آلن» پیدا نكرد اما وی نزدیك به سه دهه است كه با این اتهامات رو به رو است.
«فارو» در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۷ و همینطور در یك مصاحبه تلویزیونی در سال ۲۰۱۸ اتهامات ضد پدرش را تكرار كرد و سبب ایجاد موجی جدید و شدید از انتقادات به سمت «آلن» همزمان با جنبش #MeeToo در هالیوود شد و بنابراین اقتباس نمایشی از یكی از آثار وی در برادوی لغو شد و بازیگرانی چون «گرتا گرویگ»، «الن پیج»، ایوان راشل وود»، «مایكل كین»، «كالین فرث» و… از همكاری گذشته با «وودی آلن» ابراز پشیمانی كردند و اعلام نمودند دیگر با او همكاری نخواهند كرد.
«آلن» پیش از این درباره ادعاهای دخترخوانده اش گفته است: بیشتر از ۲۵ سال پیش این ادعاها عنوان شد، پرونده به صورت كامل توسط كلینیك سوء استفاده جنسی از كودكان در بیمارستان ییل نیو و سازمان رفاه كودكان نیویورك مورد بررسی قرار گرفت. آنها چند ماه روی این قضیه كار كردند و مستقلاً نتیجه گرفتند هیچ تعرضی در كار نبوده است. در عوض، آنها متوجه شدند كه احتمالاً یك كودك صدمه پذیر از جانب مادر عصبانی اش كه درگیر طلاقی پرتنش بوده، راهنمایی شده تا این داستان را سرهم كند.
این كارگردان ۸۴ ساله تابحال ۲۴ بار نامزد اسكار و چهار بار برنده آن شده كه این جوایز شامل یك اسكار بهترین كارگردانی و سه جایزه اسكار بهترین فیلم نامه غیراقتباسی می شود.
«آنی هال»، «صحنه های داخلی»، «منهتن»، «خاطرات اكلیلی»، «امتیاز نهایی»، «آلیس»، «ویكی كریستینا بارسلونا»، «گلوله های بر فراز برادوی»، «آفرودیت قدرتمند»، «شالوده شكن»، «نیمه شب در پاریس»، «تقدیم به رُم با عشق»، «یاسمن غمگین»، «كافه سوسایتی»، «مرد بی منطق» و «یك روز بارانی در نیویورك» همچون دیگر ساخته های این كارگردان صاحب نام سینمای جهان است.



1398/12/14
13:13:59
5.0 / 5
3634
تگهای خبر: بازیگران , زندگی , سازمان , سینما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲