رییس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی تاكید كرد

نقش موثر دانشجویان در ارتقا سلامت جسمی و روانی جامعه

نقش موثر دانشجویان در ارتقا سلامت جسمی و روانی جامعه

به گزارش راستابلاگ رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی نقش دانشجویان در ارتقا سلامت جسمی و روانی جامعه را موثر دانست و اظهار داشت: دانشجویان باید روحیه نشاط و طراوت حرفه ای را در خود بپرورانند و آنرا به بیماران هم انعكاس دهند تا بتوانند در تسكین آلام افراد صدمه پذیر جامعه كمك كننده باشید.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دكتر زالی در سومین نشست هم اندیشی با جوانان بهشتی با تاكید بر اینكه روحیه نشاط و طراوت حرفه ای را در خود بپرورانید، اظهار داشت: انتخاب نام «جوانان بهشتی» عنوانی بسیار پسندیده و شایسته برای این برنامه فاخر هست، چون كه همان گونه كه مستحضرید در دنیای امروز بحث برندینگ و عنوانی خاص برای هر امری، فی نفسه آثار ممتاز گوناگونی دارد، كه ایجاد این عنوان می تواند برند سازی نسل جوان ما باشد.
وی ادامه داد: دانشجویان برگزیده از جایگاه متفاوتی در دانشگاه‌ جامعه برخوردار می باشند كه باید در جهت نام «جوانان بهشتی» تلاشی مضاعف در ابعاد گوناگون كنید. در واقع امروزه ما شاهد این مسأله هستیم كه در بعضی از گروه های علوم تجربی، كنشگرهای اجتماعی به مرحله ظهور نمی رسد كه البته با صدمه شناسی های كه صورت پذیرفته می توان با فراهم كردن فضاهای متنوع در دانشگاه ها آنرا مرتفع كرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی تصریح كرد: مشاركت و نقش آفرینی دانشجویان در عرصه های گوناگون می تواند چگالی اثربخشی را در مراودات اجتماعی بیشتر از پیش افزایش دهد و این مهم میسر نمی گردد مگر اینكه كارهای فرهنگی، هنری و ورزشی در كنار كسب علم و دانش و فعال تر شدن دانشجویان توسعه یابد.
وی اظهار داشت: جوانان همان گونه كه در حال پرورش دادن استعداهای نهفته خود هستند، همسالان خویش را هم وارد این مسیر كنند تا ما شاهد این دورهمی های شما در سطح گسترده باشیم.
دكتر زالی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان كرد: در حوزه سلامت امر نقش آفرینی دانشجویان در دانشگاه امری مهم تلقی می شود چون كه باعث ارتقا سلامت جسمی و روانی، ابتدا در خود آنها و سپس در بیماران جامعه می شود؛ پس شایسته است آنها روحیه نشاط و طراوت حرفه ای را در خود بپرورانند و این مهم را به بیماران هم انعكاس دهند تا بتوانند در تسكین آلام افراد صدمه پذیر جامعه كمك كننده باشید.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی افزود: بهداشت روان و تكامل آن یكی از نكات بسیار مهم می باشد كه باید برای مبحث كمال گرایی به آن توجه ویژه تری شود، به این علت كه این امر بعنوان هدف غایی برای كسب كمال گرایی بسیار كمك كننده است.
دكتر زالی تصریح كرد: صفت كمال گرایی در این حركات فرهنگی، هنری و ورزشی نمایان می شود، بنابراین می طلبد كه با انرژی و كوشش بیشتری دنبال شود. ورزش و فعالیتهای رقابتی در ایجاد پروفایل نوین زیست شناختی اثربخش است، ازاین رو لازم است دانشجویان برگزیده در این راه بگونه ای متمایز گام بردارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی همینطور تصریح كرد: از مجموعه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه این تقاضا را دارم كه بگونه ای عمل كند كه آمادگی های لازم و كافی را برای حضور هر چه پر رنگ تر در كلیه جشنواره ها و همایش ها داشته باشد.
در ادامه سرپرست معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی اظهار نمود: دانشجویانی كه امروز برای اعزام به چهارمین المپیاد ورزش های همگانی بدرقه می شوند بی گمان سبب رشد و بالندگی كشور و دانشگاه می شوند. خصوصیت های خاص دانشجویان فرهیخته در ابعاد گوناگون زبان زد است چون كه آنها قشر جوانی هستند كه استعدادهای خویش را شناسایی و آنها را به صورت شایسته شكوفا كردند.
او همینطور افزود: هر انسانی دارای دو شخصیت حقیقی و حقوقی است؛ به این مفهوم كه شخصیت حقوقی دانشجویان كسب علم و تحصیل در دانشگاه مورد علاقه تان است و شخصیت حقیقی تان پرداختن به امور فرهنگی، هنری، ورزشی و... هست كه با عشق به انجام آن می پردازید.
به گزارش مفدا، دكتر امام هادی اظهار داشت: وظیفه ما مسئولین است كه با تمام امكانات برای انعكاس شخصیت حقیقی دانشجویانتلاش نماییم و تمام انرژی شما را بدین منظور به كار بگیریم تا در راه صحیح قرار بگیرند.
سرپرست معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی همینطور با اشاره به رسالت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در خصوص مدیریت امور به دست خود دانشجویان، تصریح كرد: به امید روزی كه دانشگاه بزرگ علوم پزشكی شهید بهشتی الگویی برای سایر دانشگاه ها باشد و این نخبگان بعنوان ستاره ای در آسمان علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی بدرخشند.



1398/12/01
22:13:45
5.0 / 5
3796
تگهای خبر: جشنواره , دانشگاه‌ , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱