در دانشگاه علوم پزشكی مشهد انجام شد

آغاز اولین فستیوال ملی هر دانشجو یك ایده

آغاز اولین فستیوال ملی هر دانشجو یك ایده

به گزارش راستابلاگ اولین فستیوال ملی ˮهر دانشجو یك ایدهˮ همزمان با هشتمین روز از دهه مبارك فجر در دانشگاه علوم پزشكی مشهد شروع شد و تا ۲۱ بهمن ماه ادامه دارد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دكتر سجاد سحاب، سرپرست كمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه‌ لوم پزشكی مشهد اظهار داشت: این جشنواره برای اولین بار و با هدف ایجاد بستری برای مشاركت تمام دانشجویان علاقه مند در امر پژوهش در این دانشگاه برگزار شده است.
دكتر سجاد سحاب محورهای این جشنواره را شامل پژوهش های محصول محور و ارتباط با صنعت، مسابقه عكاسی پژوهش ما، پژوهش بر مبنای داده های بالینی و رجیستری و سامانه ویزیت، ماراتن علمی دانشجویی پزشك متعالی و ماراتن علمی دانشجویان دندانپزشكی عنوان نمود.
وی افزود: پژوهش های محصول محور در رابطه با صنعت از محورهای جشنواره مزبور است كه در قالب موضوعاتی مانند بیوتكنولوژی دارویی، داروسازی سنتی و داروهای گیاهی، خدمات الكترونیك دارویی، فرآورده های آرایشی و بهداشتی، سیستم های جدید داروسازی، تولید مواد اولیه دارویی، نانوفناوری دارویی، فارماسیوتیكس و كنترل دارو عرضه شده است.
سرپرست كمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشكی مشهد اظهار داشت: ماراتن علمی دانشجویان بعد از اولین تجربه موفق خود در اردیبهشت سال قبل در نظر دارد، دومین دوره خویش را در حاشیه اولین جشنواره فستیوال دانشجویی "هر دانشجو، یك ایده" در سطح جامع تری به صورت كشوری برگزار كند.
دكتر سحاب با بیان این كه هدف از برگزاری این مسابقه، سنجش میزان آمادگی دانشجویان پزشكی برای پذیرفتن نقش آینده خود بعنوان پزشك است، اضافه كرد: ارزیابی عناصر مؤثر در موفقیت یك پزشك شامل مهارت ها و توانایی های علمی، پژوهشی و بالینی آنها و آموزش پزشكی مبتنی بر توانمندی و به استناد نظرات كارشناسان برجسته آموزش پزشكی كشور و پزشكان موفق از محورهای این ماراتن علمی است.
وی افزود: ماراتن علمی دانشجویان دندانپزشكی هم در همین راستا و به صورت مسابقه بین گروه های سه نفره از دانشجویان دندانپزشكی سراسر كشور و با سه مرحله تئوری، عملی و استدلال بالینی- اخلاقی برگزار می شود.




منبع:

1398/11/19
21:07:59
5.0 / 5
4046
تگهای خبر: جشنواره , خدمات , دانشگاه‌ , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵