مترجم گوگل بزودی گفتار را هم ترجمه می كند

مترجم گوگل بزودی گفتار را هم ترجمه می كند

به گزارش راستابلاگ طبق اعلام شركت گوگل، مترجم گوگل بزودی قادر خواهد بود گفتار را به صورت زنده به نوشتار تبدیل نموده و همزمان ترجمه كند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، در آینده مترجم گوگل(Google Translate) قادر خواهد بود ضمن ترجمه یك زبان به زبان دیگر در زمان واقعی، سخنرانی های طولانی را هم به حالت نوشتار درآورده و ترجمه كند.
شركت گوگل این خصوصیت معروف به "حالت رونوشت"(Transcribe mode) را در رویدادی در سانفرانسیسكو معرفی كرده است كه در آن بعضی از پروژه های هوش مصنوعی خویش را به معرض نمایش گذاشته است.
گوگل قبلاً یك اپلیكیشن موبایلی مترجم معرفی كرده بود، اما این مترجم تنها برای مكالمات و جملات كوتاه بین دو نفر طراحی شده بود در حالیكه این خصوصیت جدید برای گفتارهای بلند و سخنرانی ها طراحی شده است.
حالت رونوشت راهی را برای كاربران فراهم می آورد كه مثلاً سخنرانی ها به زبان های دیگر یا فیلم های خارجی را در تلویزیون های هوشمند تماشا كنند چون كه مترجم گوگل، آنها را به صورت زنده به زبان كاربر ترجمه می كند.
لازم به ذكر است كه این خصوصیت پس از طریق اندازی به اتصال به اینترنت نیاز خواهد داشت، چون كه ترجمه از راه سرورهای گوگل و نه در دستگاه های كاربران صورت خواهد گرفت و در ابتدا فقط با صدای زنده ضبط شده از راه بلندگوی گوشی كار خواهد نمود.
این خصوصیت به صورت مستمر كلمات را ارزیابی می نماید، ترجمه ها را بر مبنای محتوای جملات تغییر می دهد و روند كلی را نشانه گذاری می كند.
احتمالاً كاربران در ابتدا با بعضی از ترجمه های عجیب و غریب مواجه خواهند شد، باآنكه گوگل گفته است كه هوش مصنوعی با آموختن از نسخه های مختلف به سرعت و به صورت قابل توجهی بهبود می یابد.
در حال حاضر این خصوصیت در چندین زبان همچون اسپانیایی، آلمانی و فرانسوی مورد آزمایش قرار گرفته است.
انتظار می رود "حالت رونوشت" در ماه های آینده عرضه گردد، اما گوگل می گوید هنوز جدول زمانی مشخصی وجود ندارد. گوگل همینطور اظهار داشت كه این خصوصیت در ابتدا برای دستگاه های اندرویدی عرضه خواهد شد.



1398/11/09
20:08:42
5.0 / 5
4443
تگهای خبر: اینترنت , دستگاه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳