دستگیری متجاوزان میراث فرهنگی همدان

دستگیری متجاوزان میراث فرهنگی همدان

به گزارش راستابلاگ فرمانده یگان حفاظت اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از دستگیری ۱۱ نفر كه مبادرت به حفاری غیرمجاز در استان كرده بودند، اطلاع داد.


سرهنگ محمدرضا حاجی عزیزی در گفت وگو با ایسنا، در تشریح خبر بیان كرد: با اطلاع رسانی مردم و همكاری نیروی انتظامی، افرادی را كه در تپه های باستانی قهاوند، فامنین و بهار مبادرت به حفاری كرده بودند، دستگیر و به نیروهای قضایی تحویل داده شدند.

وی افزود: همراه افراد دستگیر شده، ادوات حفاری نظیر فلزیاب، طلایاب و... كشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۴ ساعته یگان حفاظت، اظهار داشت: با مخبرین میراث فرهنگی و با همكاری عوامل ناجا و رصد اخبار دریافتی توسط یگان حفاظت به مقابله با افراد سودجو می پردازیم.

حاجی عزیزی در ادامه درباره اشیاء كشف شده، اظهار نمود: اشیاء كشف شده، از كلكسیون فردی است كه مبادرت به جمع آوری عتیقه می كرده است و با هماهنگی دستگاه های قضایی، حكم ورود به منزل این فرد را دریافت كرده و سه قطعه سفالی را از این محل خارج كردیم.

وی عنوان كرد: هر سه قطعه كشف شده دارای قدمت و اصالت بوده و با دستور قضایی به مخزن اداره كل میراث فرهنگی تحویل داده شده است.

فرمانده یگان حفاظت استان همدان در انتها خاطرنشان كرد: یكی ازاین ظروف طبق نظر كارشناسان از قدمتی افزون بر 3 هزار سال برخوردار می باشد.




1397/09/08
15:58:34
5.0 / 5
4566
تگهای خبر: فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳