زنگ خطر خالی شدن رشته های علوم پایه از حضور افراد نخبه

زنگ خطر خالی شدن رشته های علوم پایه از حضور افراد نخبه

به گزارش راستابلاگ معاون آموزشی دانشگاه كردستان با اشاره به اینكه افراد نخبه رشته های علوم پایه را انتخاب نمی كنند، اظهار داشت: زنگ خطر خالی شدن رشته های علوم پایه از افراد نخبه به صدا درآمده است.


عادل سی و سه مرده در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: حدود ۴۰ هزار نفر از برترین متقاضیان كنكور سراسری یا رشته های پزشكی و یا دانشگاه‌ رهنگیان را انتخاب می كنند و افراد نخبه رشته های علوم پایه را انتخاب نمی كنند و زنگ خطر خالی شدن رشته های علوم پایه از افراد نخبه به صدا درآمده است كه اثر منفی آنرا ۱۰ سال آینده می توان مشاهده كرد.
سی و سه مرده پیشنهاد ایجاد مشوق از طرف دانشگاه برای گرایش نخبگان و افراد توانمند به این رشته ها را بیان كرد و اظهار داشت: این مسئله كل كشور را در بر گرفته و باید به صورت جدی برای آن چاره اندیشی شود.
وی اعلام نمود: نسبت دانشجو به جمعیت در كل كشور ۴ هزار و ۵۰۰ است كه این نسبت در كردستان ۲۶۹۰ می باشد كه دلیل آن تعداد كم دانشجو در استان كردستان است.
معاون آموزشی دانشگاه كردستان با اشاره به اینكه درآمد سرانه مردم كردستان ۴۹ درصد متوسط كشوری است، اشاره كرد: به سبب درآمد پایین، دانشجویان یا در دانشگاه كردستان تحصیل می كنند یا اصلا به دانشگاه نمی روند و بنا بر این كمترین درصد دانشجو در دانشگاه های غیردولتی مربوط به استان كردستان است.
وی خواهان تخصیص بودجه بیشتر به استان های كم برخوردار بمنظور توسعه دانشگاه شد و اشاره كرد: در مصوباتی كه برای دانشگاه های همه استانها مساوی است، باید تجدیدنظر شود چونكه همه دانشگاه ها را با هم مقایسه می كند در حالی كه این روش اجرای مصوبات صحیح نیست.




منبع:

1398/11/04
16:04:56
5.0 / 5
4792
تگهای خبر: دانشگاه‌ , فرهنگ , كنكور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳