معاون آموزشی وزارت بهداشت:

مسیر شفاف سازی و جلوگیری از تخلفات را دنبال خواهم كرد

مسیر شفاف سازی و جلوگیری از تخلفات را دنبال خواهم كرد

به گزارش راستابلاگ معاون آموزشی وزارت بهداشت شفاف سازی و جلوگیری از بروز برخی تخلفات و توجه به آموزش پاسخگو را دو مسیر مهم برنامه های این معاونت در آینده برشمرد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دكتر علی اكبر حق دوست در در اولین جلسه مجازی با معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشكی كشور با تاكید بر اینكه سیاست های معاونت آموزشی تغییری نخواهد داشت و اضافه كرد: مسیر كاری هیچ تغییری نداشته و طبیعی است كه با عنایت به شرایط، برخی تغییرات در تاكتیك و عملیات حاصل شود اما استراتژی معاونت آموزشی به همان شكل سابق و با قوت و قدرت بیشتری ادامه خواهد یافت.
وی با اشاره به اینكه نگهداری و حفظ استانداردهای آموزشی در شرایط ویژه ی روحی حاكم بر دانشگاه ها و با عنایت به كمبودها و محدودیت های اقتصادی كار آسانی نیست، اظهار داشت: با عنایت به فرصت اندكی كه داریم باید از اتفاقات ناگوار درس بگیریم و با نشاط و امید به خدای تعالی برای تعالی كشور عزیزمان گام برداریم.
وی تصریح كرد: با عنایت به شرایط موجود، پیشرفت و حركت روبه جلو، همدلی و هماهنگی در همه ی سطوح شامل ستادی و دانشگاهی را می طلبد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: تا حد امكان تلاش می نماییم تا استقلال دانشگاه ها در تصمیمات حفظ شود. بنابراین به همه مسئولین دانشگاهی سفارش می كنم از اختیارات سطح بندی شده ای كه به دانشگاه محل خدمتشان تخصیص یافته حداكثر استفاده را داشته باشند.
دكتر حق دوست اظهار داشت: لازم است اقدامات از لایه های نرم و فرهنگی سازمانی شروع بشوند و اگر در این راستا به انسجام و همدلی برسیم، زمینه ی انجام كارها و برنامه های سنگین تر مهیا خواهد شد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت تصریح كرد: پایبندی به مسائل اخلاق و كرامت انسانی یك مسیر بی نهایت است كه باید تلاش نماییم بیشتر در رفتارهایمان متبلور شود تا زمینه ی كارهای مشاركتی تقویت شود.
به گزارش وبدا، وی با اشاره به اینكه افزایش تعاملات و ارتباط ها هم سبب افزایش نگاه مشاركتی و اخلاق مدار می شود تصریح كرد: علیرغم تحلیل های بسیار عمیقی كه درمعاونت آموزش وزارت بهداشت انجام می شود اما گاهی به علت ضعف بعضی از پارامترهای مشترك با برخی نهادها در مدل سازی، ضعیف عمل شده است كه این مشكل جز با همكاری و هم فكری معاونین محترم آموزشی دانشگاه ها كه در بطن امور هستند برطرف نخواهد شد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: صدای دانشجویان و اساتید را متبلور خواهیم ساخت تا با كمك ایشان راهكارهای مناسبی برای انتقادهای سازنده شان بیابیم.
دكتر حق دوست با اشاره به تفاهم نامه ای كه روسای كلان مناطق آمایشی با معاونت آموزشی در زمینه برآورد نیروی انسانی داشته اند، اظهار داشت: هدفمند كردن توسعه كمی دانشگاه ها هم مساله ی مهمی است. از طرفی ظرفیت ها افزایش یافته و از جانب دیگر روزبه روز روند پذیرش داوطلبین برای پر كردن صندلی ها روبه كاهش است بنابراین باید مسئولین حوزه ی معاونت آموزشی هر دانشگاه با تفكر و تدبر عمیق، نقشه ی راه توسعه ی دانشگاه خویش را رقم بزند تا به صورت كامل و هدفمند، مأموریت محوری اشاعه یابد و این مهم در سایه ی روابط دوستانه و صمیمانه بین دانشگاه های كلان منطقه رخ می دهد.

وی خاطرنشان كرد: دست یابی به توسعه و حركت روبه جلو تنها با فعالیت گروهی محقق خواهد شد و معاونین آموزشی دانشگاه ها هسته ی مركزی استقامت بخشی به كلان مناطق آمایشی هستند كه نقش كلیدی را در تفاهم، گفتگو، برنامه ریزی، توسعه ی كلان منطقه و همدلی خواهند داشت؛ بنابراین این همدلی و همراهی و احترام در لایه ی فرهنگی و حفظ صیانت و شان انسانی در لایه ی ساختاری، نقشه ی راه حركت به جلو و همگرایی علوم خواهد بود كه باید تلاش نماییم گروه ها با این ترمینولوژی و ادبیات آشنا بشوند.

دكتر حق دوست به بررسی اهمیت رشته های كارشناسی پرداخت و اضافه كرد: باید تلاش شود آموزش در این سطح و حتی ریزترین سطوح آموزش به بالندگی برسد و توجه به فلوشیپ ها و فوق تخصص ها ما را از توجه به آنها غافل نكند؛ بنابراین عناصر اثرگذار در این عرصه مدیران گروه، بخش ها و اساتید گروه ها هستند كه دغدغه مندی آنها مكمل نامه ها، دستورالعمل ها و ابلاغ ها خواهد بود.
معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: دو مسیر شفاف سازی، جلوگیری از بروز برخی تخلفات، فسادها و اشكالات كه زمینه ساز افزایش عدالت و سرمایه ی اجتماعی دانشگاه‌،اعضای هیئت علمی و مسئولین خواهد بود و تكمیل بسته سوم از مجموعه بسته های تحول آموزش یا همان آموزش پاسخگو را در معاونت آموزشی وزارت بهداشت دنبال خواهد خواهم كرد.
به گزارش وبدا، دكتر حق دوست اظهار داشت: در بعد اول بسته ی آموزش پاسخگو كه تطابق كوریكولوم های آموزشی با نیازهای جامعه است كارهای بسیار خوبی انجام شده و البته هنوز امكان گسترش آن وجود دارد اما لازم است در بعد دوم كه دغدغه مندسازی دانشجویان و اعضای هیئت علمی می باشد بیشتر فعالیت نماییم چون تنها راه برون رفت از مشكلات جامعه، درگیر شدن این عزیزان با معضلات جامعه و عرضه ی راهكار توسط آنها است.



1398/10/30
16:14:23
5.0 / 5
4306
تگهای خبر: دانشگاه‌ , سازمان , فرهنگ , گفتگو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵