جان لوكاره جایزه صدهزاردلاری دریافت می كند

جان لوكاره جایزه صدهزاردلاری دریافت می كند

راستابلاگ: « جان لوكاره» كه سال ها از پذیرفتن جایزه هایی كه برای وی در نظر گرفته شده، خودداری كرده است، اعلام كرده جایزه نقدی «اولاف پالمه» را می پذیرد و آنرا به «پزشكان بدون مرز» اهداء می كند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از گاردین، «جان لوكاره» نویسنده بریتانیایی كه برای نوشتن رمان های جاسوسی به شهرت جهانی رسیده است، بعنوان جدیدترین برنده جایزه «اولاف پالمه» معرفی گردید. جایزه نقدی صد هزار دلاری « اولاف پالمه» (به نام نخست وزیر سابق سوئد) هر ساله برای دستاورد قابل توجه در زمینه كارهای بشردوستانه، ضد نژادپرستی، صلح، توافق بین المللی و... اهدا می شود.
مسئولان جایزه «اولاف پالمه» كه روز جمعه «جان لوكاره» را بعنوان برنده این جایزه معرفی كردند، این نویسنده 88 ساله را كه نام واقعیش « دیوید كورن وِل» است، برای " مشاركت وی در ارائه نظریه های بشردوستانه درباره آزادی های فردی و مسائل بنیادی بشریت در چارچوب ادبیات" مورد تقدیر قرار دادند و دوران حرفه ای او را " مشاركتی شگفت آور در جنگ برای آزادی، دموكراسی و عدالت اجتماعی" توصیف كردند.
«لوكاره» اعلام نموده جایزه نقدی را به سازمان مردم نهاد «پزشكان بدون مرز» اهدا می كند. این نویسنده كه برای خلق جاودان ترین رمان های قرن اخیر شناخته می شود، همواره از سواستفاده از قدرت در رمان هایش سخن گفته است.
«لوكاره»، سال ها از پذیرش جوایزی كه برای وی در نظر گرفته شده امتناع كرده است. در سال 2011، زمانی كه نام او بعنوان یكی از نامزدهای جایزه «من بوكر» بین المللی عرضه شد، ضمن اشاره به اینكه در تمجید او زیاده روی شده است و وی در رقابت های ادبی شركت نمی كند از مسئولان جایزه خواست تا نام او را از لیست نامزدها خط بزنند.
گویا « لوكاره» جایزه خودرا طی مراسمی رسمی در سی ام ژانویه در استكهلم دریافت خواهدنمود.




منبع:

1398/10/21
14:27:48
5.0 / 5
4320
تگهای خبر: بین المللی , سازمان , شركت , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱