ماجرای نفوذ تنها سردار ایرانی در پایگاه هوایی عراق

ماجرای نفوذ تنها سردار ایرانی در پایگاه هوایی عراق

به گزارش راستابلاگ رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی اظهار داشت: سردار شهید حاج حمید تقوی فر در انجام مأموریت های اطلاعاتی و عملیاتی لحظه ای تردید در دلش را نداد و با ایمان به مجاهدت پرداخت.



به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، سردار احمد وحیدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس دانشگاه‌ الی دفاع ملی در مراسم بزرگداشت پنجمین سالگرد شهادت سردار شهید مدافع حرم حاج حمید تقوی فر در سخنانی بیان كرد: داستان زندگی این شهید داستان یك مجاهد و مهاجر و یك انسان شجاع و بزرگ است و تقریباً ۵۵ ساله بود كه به شهادت رسید.

وی اضافه كرد: حاج حمید تقوی فر كسی بود كه یك لحظه از مجاهدت قبل یا پس از انقلاب غافل نشد و آرام ننشست و برای این مجاهدت خط و مرزی قائل نبود او آواره كوه و بیابان یا هور و صحرا بود.

وحیدی با اشاره به اینكه قسمتی از كارهای اطلاعاتی حاج حمید تقوی فر همچنان ناگفته باقی مانده است، تصریح كرد: وی در دوران دفاع مقدس كارهای بزرگی كرد كه كمتر كسی نمی توانست آن كارها را انجام دهد. حاج حمید پشت و شاید تنها كسی باشد كه در دوره صدام توانست وارد یك پایگاه هوایی شود من نفر دومی را تابحال نیافته ام.

فرمانده دانشگاه عالی دفاع ملی اظهار داشت: شجاعت یكی از خصلت های بزرگ مردان خداوند است حاج حمید شجاع بود و در راه مجاهدت اش ایمان قوی داشت. دفاع از سامرا برای ما معنای خاصی داشت چونكه امامان غریب ما در آنجا به شهادت رسیده اند و حضور دارند اگر شهادت رزمندگان ای همچون حاج حمید تقوی فر نبود جبهه باطل غالب می شد. ملت عراق توانستند توطئه های بزرگی را پشت سر بگذارند كه آخرین آن مبارزه با داعش بود اما حالا آمریكا مجدد به منطقه بازگشت است.

وحیدی اضافه كرد: آنچه در عراق اتفاق افتاده است بحث مردم نیست چونكه مردم عراق تابع آیت الله سیستانی هستند آنها افرادی اند كه به دنبال عراق منسجم و متكی به دوده هستند اما آمریكایی ها نمی خواهند كه ثبات و امنیت در عراق ایجاد شود و توطئه پشت توطئه ایجاد می كنند. جنس مردم عراق و ایران یكی است چونكه به یك جا توجه دارند و آن مكتب نورانی دوده است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به افرادی كه حضور رزمندگان را در جبهه مقاومت زیر سوال می برند توضیح داد: بگذریم از حرف های عده ای خائن یا نادان كه حضور رزمندگان ما را در جبهه مقاومت زیر سوال می برند این افراد كسانی هستند كه حتی یك لحظه پایشان به صحنه جبهه و نبرد یا خطر باز نشده است هم اینها افرادی هستند كه زمان صدام هم سخنانی بیان می كردند. ما امتحانی در پیش داریم و میدان وسیع در پیش رویمان است ما باید برای احقاق حق زحمت بكشیم تا زمینه ساز ظهور باشیم در این راه زحمت وجود دارد اما ضرر ای وجود نخواهد داشت. حاج حمید تقوی فر نیز در این میدان بزرگ مجاهدت كرد.

وی اظهار داشت: شهدا جریانی هستند كه مسیر تاریخ را شكل می دهند. اگر در این راه تلاش نكنیم سرزمین های اسلامی زیر یوغ دشمنان اسلام خواهد رفت. ممكنست حالا تغییراتی كه در راه تاریخ شكل گرفته است برای ما ناملموس باشد اما در این جریان حق برای مقابله با جریان باطل انرژی هایی شكل گرفته است كه الگویی برای سایركشورها شده اند از همین رو است كه شهدا به ما حیات می دهند.

سیدعلی الیاسری از مجاهدان عراقی و همرزمان شهید حاج حمید تقوی فر بیان كرد: آنچه ازفرمانده بزرگ شهید حاج حمید تقوی (ابومریم) می خواهم بگویم این است كه وقتی از او حرف می زنیم از انسانی سخن می گوییم كه تجسم و تصویری از مردان پیرور امام خمینی (ره) را در وجود خود دارد. تواضع و حضورش در عرصه مبارزه زمان صدام تصویر تابناكی از حاج حمید باقی گذاشته است.

وی تصریح كرد: وی در یكی از عملیات ها در سال ۱۹۹۶ (۱۳۷۳) با گروهی از جوانان در منطقه «سخریجه» در عماره بود كه جنگ شدیدی با نظام صدام سرگرفت و بعد از آن كه صدامی ها شكست خوردند، تجهیزات و خودرو های زرهی كه برای این جنگ فراهم نموده بودند را جا گذاشتند و فرار كردند. این فرمانده شجاع یكی دو روز در آن موضع به تنهایی ماند و می گفت بعثی ها برای بردن این تجهیزات می آیند و من باید آنها را از بین ببرم، شجاعت و مردانگی حاج حمید این گونه بود.

به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا در بخش پایانی این مراسم از همسر شهیدان فرزانه، نصیری، عباسی، سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه تهران، سردار فروزنده مشاور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، حسینی همرزم شهید تقوی فر، سردار خضریان جانشین قرارگاه رمضان، سردار امامقلی از فرماندهان محور مقاومت، سعید جلیلی، نوبخت معاون فرهنگی سپاه تهران و سردار رحمانی تقدیر گردید.

سردار شهید حاج حمید تقوی فر (سردار سامرا) از فرماندهان دوران دفاع مقدس و نوابغ اطلاعات و عملیات بود كه دی ماه سال ۱۳۹۳ در جریان مقابله با تروریست های تكفیری داعش در شهر عزیزبلد عراق به شهادت رسید. این فرمانده ایرانی از مؤسسان حشد الشعبی (بسیج مردمی) در این كشور بود.



1398/10/07
09:40:28
5.0 / 5
4101
تگهای خبر: دانشگاه‌ , زندگی , فرهنگ , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳