با معرفی برگزیدگان؛

جشنواره هنرهای نمایشی در بوشهر به ایستگاه آخر رسید

جشنواره هنرهای نمایشی در بوشهر به ایستگاه آخر رسید

به گزارش راستابلاگ ایسنا/بوشهر آیین اختتامیه مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی كانون بوشهر با حضور هشت گروه نمایشی شركت كننده از جانب مراكز فرهنگی هنری و اعلام نتایج و معرفی برگزیدگان به پایان رسید.


مدیر كل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان بوشهر در این آیین نمایش را هنری جامع و دارای عناصری جذاب برای كودكان و نوجوانان مانند بازی، پویایی، ارتباط، تقویت و همینطور كسب مهارت در كارهای گروهی دانست.
سمیه رسولی اضافه كرد: نمایش ابزاری هنرمندانه برای انتقال مفاهیم اخلاق شهروندی، نكات تربیتی و یادگیری آداب اجتماعی برای ساختن آینده ای بهتر است.

در نمایش به مخاطب شناسی توجه شود
فرید میرشكار، نماینده هیات داوران و مدیر فرهنگسرای بافت تاریخی بوشهر هم با تاكید بر علم مخاطب شناسی و توجه به رده های سنی در نمایش كودك و نوجوان مهم ترین خصوصیت آنرا عنصر خلاقیت و نوآوری و همینطور پرهیز از تكرار معرفی نمود.
میرشكار با اشاره به غنای ادبی و ظرفیت بالای استان بوشهر در كشف و پرورش اعضاء مستعد اظهار داشت: توجه بیشتر به توانایی های مراكز فرهنگی هنری در شهرستان ها، ما را برای ساختن آینده ای بهتر برای فرزندانمان هدایت و آماده می كند.

برگزیدگان مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی كانون بوشهر
هیات داوران این جشنواره متشكل از "فرید میرشكار"، "حیدر مظفری" و "جوهر تنگستانی" گروه های راه یافته استان بوشهر به مرحله كشوری هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی كانون را به شرح زیر معرفی كرد:
نمایش های «دارلیكه ای» به كارگردانی "لاله شایانفر" از مركز دیلم، «سفر رویایی كوتوله ها» به كارگردانی "سحر سهولی" از مركز دیّر و «ماهی سیاه كوچولو» از مركز شماره ۲ بوشهر به كارگردانی "فاطمه براری" و به پیشنهاد هیات داوران نمایش «خیابان آرزوها» از مركز سیراف بدون اولویت عرضه شدند.

برگزیده بخش بروشور "سید حجت حسینی" برای نمایش «آبگیری برای زندگی»، در بخش لباس "قمر غلامیان" برای نمایش «دار لیكه ای» و در بخش صحنه برگزیده اول "محمد داریوشی" برای نمایش «دار لیكه ای»، "خاتون خواجه زاده" با نمایش «خیابان آرزوها» برگزیده دوم و "سحر سهولی" از مركز دیّر برای نمایش «سفر رویایی كوتوله ها» مورد تقدیر قرار گرفت.
بر همین مبنا در بخش بازیگری برگزیده اول "زینب بصیریان جهرمی" در نقش گلی برای نمایش «دارلیكه ای» از مركز دیلم، برگزیده دوم این بخش "ساحل سهولی" در نقش اردك كوكی در نمایش «سفر رویایی كوتوله ها» و برگزیده های سوم به صورت مشترك "مبینا میرشكاری" در نقش سگ برای نمایش «روباه و خروس» از مركز برازجان و "سعید زبیری" در نقش تربچه برای نمایش «سفر رویایی كوتوله ها» شناخته شدند.
در بخش عروسك گردانی هم "روشنا شریف نژاد" با نقش مرغ سقا برگزیده اول در نمایش «ماهی سیاه كوچولو» و نقش خرگوش در نمایش «آبگیری برای زندگی» و از "سیما بردستانی" و "ریحانه بردستانی" در نقش گرگ به صورت مشترك تقدیر گردید.
در بخش طراحی و ساخت عروسك هم ضمن تقدیر از نمایش «مهربانترین گرگ دنیا» برگزیده این بخش نمایش «ماهی سیاه كوچولو» ارائه شد.

در این دوره از جشنواره جوایز بخش طراحی ماسك صورت به نمایش «سه بچه خوك و گرگ بد گنده» "سیده اكرم جعفری" و بخش نمایشنامه هم به ترتیب اولویت به "سوسن حیاتی" با نمایش «دارلیكه ای» و "سارا فاله" برای نمایش «آبگیری برای زندگی» تعلق گرفت.
در بخش كارگردانی هم به ترتیب اولویت "لاله شایان فر" با نمایش «دار لیكه ای» از مركز دیلم، "سحر سهولی" با نمایش «سفر رویایی كوتوله ها» از مركز دیّر و "فاطمه براری" با نمایش «ماهی سیاه كوچولو» از مركز شماره ۲ بوشهر برگزیده شدند.
به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، هجدهمین دوره جشنواره استانی هنرهای نمایشی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان بوشهر با شعار «نمایش، تمرین زندگی و ساختن آینده» طی روزهای ۲۷ و ۲۸ آذرماه ۱۳۹۸ در دو نوبت بامداد و عصر در سالن آفرینش های مركز شماره ۲ كانون بوشهر برگزار گردید. همینطور مرحله كشوری این دوره از جشنواره هنرهای نمایشی كانون بر مبنای اعلام فراخوان مقرر است ۲۶ تا ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ برگزار گردد.




منبع:

1398/09/29
18:48:18
5.0 / 5
4335
تگهای خبر: جشنواره , زندگی , شركت , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳