در پانزدهمین جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مطرح شد؛

هنوز فعالیت جدی در زمینه پیوند میان حوزه و دانشگاه در كشور صورت نگرفته

هنوز فعالیت جدی در زمینه پیوند میان حوزه و دانشگاه در كشور صورت نگرفته

به گزارش راستابلاگ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه و با اشاره به اهمیت این هفته به لحاظ آموزشی و فرهنگی، اظهار داشت: متأسفانه هنوز فعالیت جدی در زمینه پیوند میان حوزه و دانشگاه در كشور صورت نگرفته و خیلی جدی به این مقوله پرداخت نشده است.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، پانزدهمین جلسه شورای فرهنگی دانشگاه‌ زاد اسلامی به ریاست دكتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور حجت الاسلام والمسلمین دكتر ابراهیم كلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی، حجت الاسلام والمسلمین محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، دكتر سید محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و سایر اعضا امروز در سازمان مركزی انجام شد.
دكتر طهرانچی در این نشست با گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه و با اشاره به اهمیت این هفته به لحاظ آموزشی و فرهنگی، اظهار داشت: متأسفانه هنوز فعالیت جدی در زمینه پیوند میان حوزه و دانشگاه در كشور صورت نگرفته و خیلی جدی به این مقوله پرداخت نشده است.
وی تاكید كرد: اگر بخواهیم دانشگاه اسلامی خلق نماییم، باید وحدت میان حوزه و دانشگاه را جدی بگیریم، چونكه حوزه نظام هزار ساله آموزش عالی ما بوده است و تمام علوم همچون ریاضیات، علوم طبیعی، فلسفه، ادبیات، فقه و... را آموزش می داد. امام راحل در امتداد وحدت بین حوزه و دانشگاه یك حركت جدی ایجاد كردند و نه تنها دانشگاه را تكفیر نكردند، بلكه از این نهاد علمی بعنوان كارخانه آدم سازی تعبیر كردند و مقام معظم رهبری نیز در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه در كشور پیش قراول هستند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، ارتقای تعامل حوزه و دانشگاه با تاكید بر حل مشكلات فرهنگی سیاسی و اجتماعی جامعه را یكی از راهبردهای اساسی سند دانشگاه اسلامی عنوان نمود و اضافه كرد: ایجاد سازوكار و ساختاركارآمد وحدت حوزه و دانشگاه و تقویت نهادها و مراكز موجود، شناسایی زمینه های همكاری مشترك و تعیین اولویت های همكاری حوزه و دانشگاه در جهت رفع نیازهای جامعه و حل مسائل كلان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی از اقدامات در این راهبرد است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، پشتیبانی از حضور علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی حوزویان و دانشگاهیان در مراكز علمی یكدیگر، معرفی اسوه های علمی، فرهنگی ـ سیاسی و اجتماعی حوزه و دانشگاه به یكدیگر، لطمه شناسی تعامل حوزه و دانشگاه و بررسی راهكارهای ارتقای آن، حمایت و توسعه حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان و استفاده از ظرفیت آنها در جهت ارتقاء سطح آموزش عالی كشور را از دیگر اقدامات ارتقای تعامل حوزه و دانشگاه برشمرد.
دكتر طهرانچی در ادامه با تاكید بر انجام پژوهش های فرهنگی، گفت: پژوهش فرهنگی به معنای ایجاد و تأسیس پژوهشكده نیست، بلكه به معنای تعریف و تبیین نظام موضوعات پژوهشی و ارائه برنامه های متناسب با آنهاست. شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی باید در تعامل با پژوهشگاه، یك برنامه علمی پژوهشی فرهنگی در فضای دانشگاه داشته و بر بستر پژوهشی حركت نماید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، وی با اشاره به اینكه دانشگاه آزاد از لحاظ اجتماعی نسبت به انقلاب اسلامی و جریان انقلابی تعهد دارد، اشاره كرد: دانشگاه آزاد اسلامی با جریانات جناحی و فردی در انتخابات برخورد می كند و هدف این دانشگاه برگزاری انتخابات سالم و پرشور و تشكیل یك مجلس انقلابی جوان با عنایت به فاكتورهای مقام معظم رهبری است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاكید كرد: اجازه نمی دهیم دانشگاه آزاد اسلامی در دعواهای جناحی و فردی ورود كند. دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه انتخابات فعالیت روشنگرانه خواهد داشت و از بسیج و تشكل ها انتظار داریم در محیط های دانشگاهی نشاط دانشجویی و انتخاباتی ایجاد كنند.




منبع:

1398/09/26
18:53:23
5.0 / 5
4565
تگهای خبر: دانشگاه‌ , سازمان , فرهنگ , نمایندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳