سازمان میراث فرهنگی:

منتظر رأی محاكم قضائی در مساله غار علیصدر هستیم

منتظر رأی محاكم قضائی در مساله غار علیصدر هستیم

راستابلاگ: به دنبال انتشار خبر «مساله غار علیصدر در آستانه یك فرصت جهانی» در ایسنا، روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نامه ای، نسبت به بعضی از موارد مطرح شده در این گزارش، توضیح هایی ارائه كرده است.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، در این نامه آمده است: «سازندگان پروژه هتل در نزدیكی غار علیصدر و در عرصه ی این اثر ملی در سال ۱۳۸۳ و پیش از این كه غار علیصدر ثبت ملی شود، نسبت به دریافت پروانه ساخت و مجوزهای لازم اقدام نموده اند. پس از صدور پروانه كه البته به صورت موقتی و یك ساله بود، ساخت این هتل به تعویق افتاد و پس از چند سال باردیگر در سال ۱۳۹۰ راه اندازی این پروژه آغاز شد.

از آن جایی كه در این مدت غار علیصدر بعنوان یك اثر ملی ثبت شده و با عنایت به این كه پروانه صادر شده موقت و یك ساله بوده است، دستگاه صادركننده مجوز برای راه اندازی این هتل باید از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استعلام لازم را می گرفته است، كه این كار صورت نگرفته و بدون استعلام از میراث فرهنگی پروژه راه اندازی هتل شروع شده، پس بلافاصله پس از شروع این پروژه، این اداره كل پیگیری های لازم برای متوقف كردن عملیات راه اندازی را انجام داده و در این خصوص اقدام قضائی صورت گرفته و پرونده ای در این باره تشكیل شده است و الان در حال پیگیری این پرونده از محاكم قضایی و منتظر اعلام رأی دادگاه هستیم. باتوجه به این كه این پروژه در عرصه یك اثر ملی قرار گرفته و در هنگام شروع پروژه باز استعلامی از این اداره كل صورت نگرفته است، انتظار می رود با رأی محاكم قضائی عملیات ساخت این هتل متوقف شود.»





1397/08/28
13:20:18
5.0 / 5
4398
تگهای خبر: فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱