رئیس حوزه هنری:

هنرمندان مسجدی با ابزار هنر برای تبلیغ دین تلاش كنند

هنرمندان مسجدی با ابزار هنر برای تبلیغ دین تلاش كنند

به گزارش راستابلاگ ایسنا/قزوین رئیس حوزه هنری اظهار داشت: خاستگاه هنر، دین است و هنرمندانی كه از مسجد برخاسته باشند دغدغه صیانت از ارزش های دینی را دارند و باید برای تبلیغ دینی با استفاده از ابزار هنر تلاش كنند.



چهاردهمین جشنواره سراسری «تئاتر مردمی بچه های مسجد» شب گذشته ۱۴ آذر ماه با حضور مسؤلان كشوری و استانی، هنرمندان و گروه های تئاتر شركت كننده با معرفی برگزیدگان پایان یافت.

در این برنامه محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری كشور با اشاره به اینكه اولین هنرها برای بیان مناسك دینی و اعتقادی به وجود آمدند خطاب به هنرمندان این جشنواره بیان كرد: اینكه می گوییم خاستگاه هنر شما در مسجد است چیز بعیدی نیست، خاستگاه هنر، دین است و هنرمندانی كه از مسجد برخاسته باشند دغدغه صیانت از ارزش های دینی را دارند و باید برای تبلیغ دینی با استفاده از ابزار هنر تلاش كنند.

مومنی شریف در ادامه تصریح كرد: ستاره شدن با شهره شدن در دنیای هنر متفاوت است؛ ستاره شدن در فرهنگ شیعی، معنای متفاوتی با شهره شدن دارد چونكه ستاره ها افرادی هستند كه بعد از مرگ بیشتر از دوران حیات خود می درخشند.

وی با اشاره به اینكه ستارگان واقعی و هنرمند پیامبران، امامان و شهدا هستند، خاطرنشان كرد: امروز در شهر قزوین هستیم، شهری كه مملو از ستاره، تمدن و تدین است و معماری مساجدی كه در این شهر می بینید نشانه هایی از تمدن شیعی است.

این مسئول خاطرنشان كرد: قزوین شهر شخصیت های بزرگی همچون شهید رجایی، شهید بابایی، مرحوم ابوترابی، و شهید لشگری زیسته اند كه ۱۸ سال در اسارت بودند؛ هنرمندی كه از مسجد برمی خیزد، باید الگویش این شخصیت ها باشد.

وی اظهار داشت: قزوین از مناطق شاخص هنری كشور است و شخصیت های بزرگی را در دامن خود پرورانده و در عرصه تئاتر مسجد هم می تواند جایگاه خوبی برای خود كسب كند.

رئیس حوزه هنری كشور در انتها ضمن تقدیر از روند روبه رشد جشنواره تئاتر مردمی بچه های مسجد تصریح كرد: این رویداد هنری و دینی در ۱۴ دوره فعالیت خود به پختگی رسیده و امیدواریم آثار این جشنواره بتواند در عرصه های بین المللی هم بدرخشد.




1398/09/15
13:42:27
5.0 / 5
4261
تگهای خبر: بین المللی , جشنواره , شركت , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳