آمازون ۳ نیروگاه خورشیدی در آمریكا و اسپانیا می سازد

آمازون ۳ نیروگاه خورشیدی در آمریكا و اسپانیا می سازد

به گزارش راستابلاگ شركت ˮآمازونˮ در واكنش به انتقادات از خود در مورد عدم پایبندی به مسائل محیط زیست، خبر از برنامه خود برای تاسیس سه نیروگاه خورشیدی در كشورهای آمریكا و اسپانیا داد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، شركت آمازون همچنان به علت عدم تعهدات زیست محیطی با انتقادهایی روبرو است و بنابراین در كوشش برای رفع این انتقادات و كاهش اثرات مخرب بر كره زمین است.
این غول فناوری از برنامه خود برای راه اندازی سه پروژه انرژی خورشیدی جدید شامل دو نیروگاه در ایالات متحده و یك نیروگاه در اسپانیا پرده برداشت.
دو نیروگاه خورشیدی كه مقرر است در آمریكا راه اندازی شود مجموعا ظرفیت ۱۸۰ مگاوات را عرضه می دهند و در سال حدود ۴۰۰ هزار مگاوات ساعت برق تولید خواهند كرد. همینطور مزرعه خورشیدی وعده داده شده در جنوب شرقی سویا در اسپانیا ظرفیت تولید ۱۴۹ مگاوات برق را خواهد داشت.
این سه مركز به تامین برق مورد نیاز آمازون خواهند پرداخت. هر چند كه آمازون بازه زمانی مشخصی برای آماده شدن این مراكز اعلام نكرده است.
این تلاش ها آمازون را به هدف خود در خصوص استفاده كامل از انرژی های تجدیدپذیر تا سال ۲۰۳۰ نزدیك می كند.
آمازون همینطور از نیت خود برای تحقق اهداف توافق اقلیمی پاریس اطلاع داده است، در حالیكه خیلی از غول های فناوری آمریكا در مخالفت با تصمیم دولت ترامپ در خصوص خروج از این توافق در حال امضای یك نامه حمایتی از توافق پاریس هستند و آمازون هنوز آنرا امضا نكرده و با انتقاداتی روبرو شده است.
حالا به نظر می آید آمازون با بیان خبر تاسیس نیروگاه های خورشیدی می خواهد از فشار انتقادات بكاهد.
آمازون علاوه بر عدم وجود امضای نامه حمایتی از توافق نامه پاریس، با انتقاد كاركنان خود به علت نداشتن یك استراتژی اقلیمی مناسب هم مواجه می باشد. منتقدان داخلی و خارجی خاطرنشان می كنند كه آمازون متناقض رفتار می كند، چون كه از طرفی به توسعه استفاده از انرژی های تجدیدپذیر می پردازد و از سوی دیگر در كارهای خود به خصوص در تحویل بسته ها از سوخت های فسیلی استفاده می نماید.
ساخت این سه پروژه جدید باید به كاهش رد پای تولید كربن توسط آمازون كمك نماید، اما بسیاری معتقدند كه این شركت به اندازه كافی در این راه پیش نمی رود.



1398/09/13
23:40:58
5.0 / 5
4719
تگهای خبر: شركت , فناوری , محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵