دكتر كی نژاد در جلسه هیئت عالی جذب:

مجوزهای جذب هیئت علمی مبتنی بر سند آمایش آموزش عالی باشد

مجوزهای جذب هیئت علمی مبتنی بر سند آمایش آموزش عالی باشد

به گزارش راستابلاگ در جلسه ۲۳۹ هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی به ریاست دكتر محمدعلی كی نژاد كه در محل دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی تاكید شد كه مجوزهای جذب هیئت علمی باید مبتنی بر سند آمایش آموزش عالی باشد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، در ابتدای این جلسه و قبل از دستور دكتر كی ­نژاد با اشاره به نامه اخیر مدیر كل دفتر بازرسی و رسیدگی به شكایات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیرامون تعیین رابط برای رسیدگی به شكایات مربوط به دانشگاه‌ ها اظهار داشت: از این روند استقبال كرده علاقه ­مندیم برپایه موارد قانونی برای شكایات مربوط به دانشگاه­ ها ساختار مناسبی لحاظ شود.
ایشان در ادامه اضافه كرد: با عنایت به مسافرت رئیس محترم قوه قضائیه به تبریز، رئیس دادگستری استان آذربایجان شرقی برای رسیدگی به پرونده های دانشگاه ها و مراكز علمی شعب ویژه تأسیس و ابلاغ گردید كه می تواند بعنوان یك الگو برای سایر استان ها مورد استفاده قرار گیرد.
گفتنی است در این نشست دكتر صدری معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی كشور به تعداد ۲۰۰۰ مجوز استخدامی صادر شده برای جذب اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش اطلاع داد و تصریح كرد: ابلاغ صدور ۶۰۰۰ مجوز استخدامی اعضای هیئت علمی مربوط به وزارت علوم انشاءالله بزودی به اطلاع عموم خواهد رسید كه بخشی از آن مربوط به استخدام های قبل است.
وی تاكید كرد: دانشگاه­ های كشور مجوز جذب اعضای هیئت علمی را از هیئت مركزی جذب پیش از مبادرت به فراخوان جذب حتما كسب كنند.
دكتر كی­ نژاد با اشاره به مصوبه آمایش آموزش عالی تاكید كرد: كلیه مجوزها و ردیف­های استخدامی جدید برای اعضای هیئت علمی دانشگاه­ ها و مراكز آموزشی باید هماهنگ و مبتنی بر سند آمایش آموزش عالی باشد كه مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی است و در این حوزه لازم است انطباق را دانشگاه­ ها گزارش دهند.
به گزارش مركز خبر شورایعالی انقلاب فرهنگی دكتر جواد محمدی، دبیر هیأت عالی جذب هم با عنایت به دستور اول گزارش نتیجه جلسه معاونین پارلمانی وزراتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی در دبیرخانه شورا در مورد ورود دیوان عدالت اداری در موضوعات مربوط به آموزش عالی و بررسی ارتباط و انطباق آن با مصوبه ۶۳۰ شورایعالی انقلاب فرهنگی به جلسه عرضه كرد.
همینطور رئیس هیأت عالی جذب اظهار داشت در یك بررسی جامع باید آن دسته از درخواست متقاضیان جذب هیئت علمی كه با حكم دیوان عدالت اداری مورد بررسی قرار گرفته و تأییدیه هیئت مركزی جذب دارند با آن دسته از درخواست­ هایی كه با حكم دیوان عدالت اداری آمده اما تائیدیه هیئت مركزی جذب ندارند تفكیك شوند.
وی افزود: همینطور از جذب مواردی كه فاقد صلاحیت­ های قانونی مندرج در مصوبات مربوط به هیئت عالی جذب هستند، طبق ماده ۱۱۵ممانعت به عمل آید و بر مبنای ماده ۷۶۳ به هیأت عالی تجدید نظر برای تصمیم نهایی ارجاع شود.
در ادامه جلسه مقرر شد مشابه سال های قبل با عنایت به عدم تخصیص اعتبار متمركز در سال ۱۳۹۸، مشابه سال های قبل طی مكاتبه با سازمان برنامه بودجه و كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، برای تخصیص ردیف بودجه جذب متمركز اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در بودجه سال ۹۹ هماهنگی های لازم صورت گیرد.
در انتها جلسه احكام مربوط به هیئت­ های اجرایی جذب و كارگروه­ های بررسی صلاحیت عمومی دانشگاه­ ها و مؤسسات آموزش عالی دانشگاه تحقیقات و آموزش كشاورزی، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه صنعتی قم، دانشگاه خلیج فارس، دانشگاه تبریز، پژوهشگاه استاندارد، دانشگاه شهید بهشتی، مؤسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش، دانشگاه جهرم، دانشگاه مازندران، دانشگاه مراغه، دانشگاه سیستان و بلوچستان و همینطور دانشگاه علوم پزشكی گیلان، دانشگاه علوم پزشكی سمنان، دانشگاه علوم پزشكی ارومیه، دانشگاه علوم پزشكی بجنورد، دانشگاه­ های علوم پزشكی مازندران، دانشگاه علوم پزشكی قزوین، دانشگاه علوم پزشكی شیراز و دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی یزد تأیید شدند.
همینطور مقرر شد فرم ­های شخصیتی اعضای هیئت علمی مورد بازبینی قرار گیرد و نتیجه نهایی برای جلسات آتی به هیأت عالی جذب عرضه شود.




1398/09/12
21:56:17
5.0 / 5
4271
تگهای خبر: دانشگاه‌ , سازمان , فرهنگ , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱